• 0fia

    BF maj 2014 i centrala Stockholm

    Hej!

    Jag undrar om det finns andra mammor som bor i city som skall ha barn i maj. Har startat en tråd tidigare men känner att det blev hela stor-Stockhom. Skulle vara kul om det finns några här som bor i Stockholm City! Själv bor jag på Norrmalm. Än så länge har jag inte berättat för så många att jag är gravid men sen när det blir lite mer officiellt vore det kul att kanske följas åt IRL men någon fika eller så.

    Jag väntar mitt tredje barn och har två innan födda -10 coh -12. Är fortfarande mammaledig. Tanken var kanske egentligen inte att det skulle komma en till så tätt men nu ser jag fram emot det. 

    Hoppas på att många hoppar på tråden

    /0fia

     

  • Svar på tråden BF maj 2014 i centrala Stockholm
  • bf maj 2014

    Hej!

    Låter som en bra plan =) Jag bor på Östermalm och har bf den 28 maj 2014. Jag har ett barn sedan tidigare, en liten tjej som är född i januari 2012.

    /Elin    

  • 0fia

    Hej!

    Vad kul att du hittade hit! Har varit lite segt . Kul med en 12:a Båda mina tidigare är också tjejer. Hur mår du?

  • bf maj 2014

    Hej igen!

    Jag mår utmärkt, det gjorde jag förra gången också. Känns lite konstigt såhär i början när symtomen inte finns där. Inget illamående, inte tröttare än vanligt osv, men förra gången gick det ju bra iaf Glad Spänner lite i brösten gör det iofs. Jag kom på för två veckor sedan att jag är gravid. Idag är jag i v7+6. Går in i vecka 9 på fredag. Precis som förra gången fick jag mens trots graviditet, vilket ju är lite vilseledande.

    Hur mår du själv? Har du varit mammaledig sedan 2010?

    /Elin

  • 0fia

    Skönt att må bra. Själv mår jag grymt illa men kräks i alla fall inte . Trött är jag också men annars är det inte mycket mer. 

    Jag är mamma ledig med tvåan fortfarande men han jobba ett år mellan ettan och tvåan. Nu blir det jobb i typ tre månader.  Tänkte berätta för chefen efter KUB som är i nästa vecka men bävar. AV någon anledning känns det pinsamt. Inte att vara gravid men att att först vara bort länge och sedan bli gravid igen innan jag ens hunnit börja jobba....

  • bf maj 2014

    OK, börjar du jobba igen efter årsskiftet? Äh, inte pinsamt att få fler barn egentligen ju, men jag förstår hur du tänker. Känns kanske som att mkt fokus ligger någon annanstans än jobbet, men så blir det ju om man ska ha några stycken barn. Hur gammal är du? Man kan ju inte vänta hur länge som helst heller så chefen förstår säkert...

    Jag var mammaledig i nio månader, började jobba den 1 november förra året så jag har jobbat ett tag. Min man var också ledig i nio månader och lilltjejen började på dagis nu efter sommaren. 

  • 0fia

    Japp, börjar 7 januari har jag tänkt. Är läkare så kommer heller inte gå några jourer när jag kommer tillbaka så även det blir ju "besvärligt" för de andra. Jaja, det blir nog bra till slut. Är 36 precis så vi ville ju förstås inte vänta alltför länge med fler barn.

  • bf maj 2014

    Jag är 33 och har tänkt få till fyra barn =) Så min chef förstår ju att det kommer att komma mammaledigheter vartefter. Vi planerar för ett till vartannat år nu, men det får man ju se om det blir så... Ni har ju också kört på vartannat år ju Glad

    Det verkar som att det bara blir vi i den här tråden Skrattande

  • 0fia

    Vad kul att med fyra . Har också alltid varit inställd på det men börjar tveka lite. Vi får se helt enkelt. Jag har alltid tänkt att jag vill ha barnen tätt men denna gång blir det ju inte ens två år och just nu känns det rätt tufft, coh då har jag ju inte ens börjat jobba än..... Maken reser mycket och min pappa är svårt sjukt så mamma kan inte hjälpa till så mycket. Svärföräldrarna har steppat upp de senaste veckorna men det är rätt krångligt med dem. Tack och lov har vi en barnvakt som hjälper och mycket. 

    Trodde nog att det skulle gå att hitta ytterligare någon som bor i City. Det lär ju finnas fler här som är gravida och hänger här på fl. Det kanske dyker upp någon mer så småningom..... Många blir ju ilte mer "pratglada" efter 12 veckor  

  • Zappa

    Hej tjejer,
    Här har ni en till Norrmalmsbo som gärna är med i er tråd. Helt ny på familjeliv och detta blir mitt första inlägg här. Är gravid i vecka 12 (11+5) så på söndag ska jag fira 12 hela veckor. =) 

    Till skillnad från er så är detta mitt första barn och resan hit har varit lång. Jag och min man kan fortfarande inte helt förstå att detta äntligen händer oss och det är först nu som egentligen känner att vi kan pusta ut lite och vågar tro på att det ska gå vägen.

    Jag är 34 år och helt ny på detta med barn och allt vad det innebär så det är ju kanon för mig att kunna få lite bra tips från er som är mer erfarna på detta område....känner mig något vilsen =)

    Förstår känslan med chefen och mammaledighet. Jag jobbar själv på ett mindre företag som lite av en nyckelperson och just nu känns tanken på att lämna för en mammaledighet extremt komplicerat och svårt. Ägaren av företaget känner stor oro och jag känner stor press att hitta någon som kan göra mitt jobb medans jag är borta. Tur att det är några månader kvar att försöka lösa det...=)

         

Svar på tråden BF maj 2014 i centrala Stockholm