• 0fia

BF maj 2014 i centrala Stockholm

Hej!

Jag undrar om det finns andra mammor som bor i city som skall ha barn i maj. Har startat en tråd tidigare men känner att det blev hela stor-Stockhom. Skulle vara kul om det finns några här som bor i Stockholm City! Själv bor jag på Norrmalm. Än så länge har jag inte berättat för så många att jag är gravid men sen när det blir lite mer officiellt vore det kul att kanske följas åt IRL men någon fika eller så.

Jag väntar mitt tredje barn och har två innan födda -10 coh -12. Är fortfarande mammaledig. Tanken var kanske egentligen inte att det skulle komma en till så tätt men nu ser jag fram emot det. 

Hoppas på att många hoppar på tråden

/0fia

• Svar på tråden BF maj 2014 i centrala Stockholm
  • 0fia

Hej!

Vad kul att du hittade hit! Har varit lite segt . Kul med en 12:a Båda mina tidigare är också tjejer. Hur mår du?

• 0fia

Skönt att må bra. Själv mår jag grymt illa men kräks i alla fall inte . Trött är jag också men annars är det inte mycket mer. 

Jag är mamma ledig med tvåan fortfarande men han jobba ett år mellan ettan och tvåan. Nu blir det jobb i typ tre månader.  Tänkte berätta för chefen efter KUB som är i nästa vecka men bävar. AV någon anledning känns det pinsamt. Inte att vara gravid men att att först vara bort länge och sedan bli gravid igen innan jag ens hunnit börja jobba....

• 0fia

Japp, börjar 7 januari har jag tänkt. Är läkare så kommer heller inte gå några jourer när jag kommer tillbaka så även det blir ju "besvärligt" för de andra. Jaja, det blir nog bra till slut. Är 36 precis så vi ville ju förstås inte vänta alltför länge med fler barn.

• 0fia

Vad kul att med fyra . Har också alltid varit inställd på det men börjar tveka lite. Vi får se helt enkelt. Jag har alltid tänkt att jag vill ha barnen tätt men denna gång blir det ju inte ens två år och just nu känns det rätt tufft, coh då har jag ju inte ens börjat jobba än..... Maken reser mycket och min pappa är svårt sjukt så mamma kan inte hjälpa till så mycket. Svärföräldrarna har steppat upp de senaste veckorna men det är rätt krångligt med dem. Tack och lov har vi en barnvakt som hjälper och mycket. 

Trodde nog att det skulle gå att hitta ytterligare någon som bor i City. Det lär ju finnas fler här som är gravida och hänger här på fl. Det kanske dyker upp någon mer så småningom..... Många blir ju ilte mer "pratglada" efter 12 veckor  

• 0fia

Hej Zappa! Kul att du hittat hit! Vi är på precis samma dag Även jag firar 12 hela veckor imorgon. Skall göra KUB på fredag så då får vi se om jag blir flyttat åt något håll.

Första barnet är ändå ngt magiskt! Kommer ihåg bubblan på bb och de två första veckorna.... Det är bara att fråga på så mycket du vill så får vi försöka svara bäst vi kan

Ni verkar ha det lite knepigare med jobbet än jag. Jag jobbar i landstinget och är väldigt ersättningsbar (speciellt nu när jag varit borta så länge redan). På gott och på ont förstås men just nu är det väldigt skönt att känna så. Tänkte berätta för chefen efter kub:en så att de har god tid på sig att planera.

Var går ni på MVC någonstans? Skall ni också göra KUB? 

• 0fia

Måste bara gnälla lite..... Mår så galet illa. Barnen är sjuka (inte magsjuka) men jag tror att jag fått lite av deras förkylningar så det känns som om det blir overload för kroppen. Maken har varit bortrest men är hemma nu och tur är väl det för jag har nästan legat i sängen hela dagen. Nu är det dags att knoppa igen

• 0fia

Mmm, var ju helt inne på att det skulle vara tvillingar själv eftersom jag tyckte att jag mådde men illa denna gång. Jag gjorde dock vul för några veckor sedan så jag vet att det bara är en. Annars är det många runt omkring mig som fått tvillingar på senast så det känns ju inte omöjlig

Jag har lite slutat lyssna på de som säger att illamåendet går över. Båda tidigare gångerna har jag varit illamående fram tills förlossningen. Inte helt vanligt men det är det jag är inställd på nu. Hoppas bara att det lugnar sig lite.....

Lite för tidigt på morgonen för att räkna men vilken vecka är du i? 

• 0fia

Extra grattis till dig Zappa! Härligt att det äntligen fungerat. Våra grannar höll på i fem år och deras första blev till med ivf också. Sen blev de gravida den vanliga vägen snabbt efter så deras tvåa är bara 14 mån yngre

Mmm, jag är också nervös inför KUB. Har varit det alla gånger. Fyra dagar kvar för min del. Hoppas på det bäst och att vi sedan blir lite mer officiella.

Det grymt mycket förvärrade illamåendet kan förklaras av skylten "det går kräksjuka på förskolan" som hängde på dörren till dagis idag. Mken har jobbat hemifrån idag pga att mått dåligt. Stackarn kom ju hem efter två veckor borta och fick både förkylning och illamående som välkomstpresent Tungan ute

Tyvärr Zappa, har inget på lut. Men om det dyker upp......

Har nu lyckats få i mig några bitar pyttipanna och ett glas saft. Hoppas jag kommer kunna äta lite mer framöver även om jag har svårt att tro det. Nu skall maten behandlas framför gårdagsavsnittet av solsidan. Solig

• 0fia

Åh vad tråkigt Elin! Styrkekramar! Det gäller som sagt att ta sig igenom det här snabbt och sätta fart på en gång igen . Hade ett tidigt missfall innan ettan och vi blev gravida innan första mensen igen och jag vet många som kört på direkt igen och där det fungerat. Håller tummarna för dig och tycker det är supertråkigt att du inte har BF i maj längre

Sitter själv lite i samma funderingar. Har fått ljusbrunt på pappret under dagen och är jättenojig inför fredag....

Vi kommer bo kvar i stan ett tag till Zappa. Det är grymt skönt att vara mammaledig i stan. Speciellt med ettan. Nära till jobb, dagis och vänner. Mina föräldrar har dock flyttat ut till vårt landställe så vi är mycket där även under veckorna så vi får liksom både landet och stan. För vår del blir det parken max 1 ggn/vecka (i alla fall) under det kalla halvåret). Tror det kommer bli hus till slut men det vi vill ha är för dyrt för oss just nu men vi hoppas och tror vi kommer kunna flytta innan den äldsta skall börja skolan. Det negativa med stan tycker jag ffa är parkering, storhandling och lite snålt om utrymme hemma. Ett alt är att skaffa större lgh men vi trivs så vansinnigt bra i vår trea så vi "hittar" inget. Utbudet av fyror (helst femmor) är inte så stort. Dessutom vill vi inte flytta så långt från där vi bor nu i så fall och då är utbudet ännu mindre

Skall försöka sova nu och ta mig igenom de följande dagarna med all oro som dykt upp under dagen.... 

• 0fia

Usch och fy Zappa! Men skönt tt ni blev gravida snabbt igen! När man börjar prata missfall inser man hur vanigt det är. Nästan alla jag känner har haft minst ett. Tråkigt och trist är det.

Det har fortsatt komma lte brunt idag men hoppas på att det är ngt blodkärl som spruckit och att det nu är gammalt blod som kommer. Skall bli skönt med Kuben på fredag men tiden går så otroligt långsamt just nu. Låg vaken nästan hela natten och funderade. Skall ut till landet imorgon och hoppas dagen passerar med svindlande fart. Skall vara tillbaks och hämta på dagis vid 15 så efter det kommer det att gå långsamt igen. "Bara" 1,5 dygn kvar nu.

Elin - när flyttar ni? Har varit så grymt hussugen ett par dagar nu. Dels efter vattenläckan (vi bor ju rätt trångt och tanken på att riva upp köket känns så där) och dels på att vi varit sjuka. Är man lite trött i kroppen är det rätt tungt att gå till parken med två intensiva barn. Alternativet att stanna hemma är ju inte direkt bättre då de istället börjar klättra på väggarna.... Jaja, när vardagen återgår till det normala försvinner säkert längtan igen. Vi har tänkt tränga ihop åtminstonde så länge trean kan sova i vårt rum. Rimligtvis flyttar vi våren 2015.

• 0fia

Hej hej!

+ har äntligen kommit ut och ridit för första gången på nästan en hel vecka
    - det har kommit mer brunt idag. Sorry för äckliga inlägg.....

Som sagt längtan efter att flytta dämpar sig nog om ett litet tag. Men precis som du Zappa kan jag drämma mig bort till en helrenovering av ett sekelskifteshus med stor solig tomt och massor av gamla vackra äppelträd.

Vi har inte tagit reda på kön. Första barnet tyckte inte jag att det spelade någon roll hur vi gjorde men maken ville inte så då fick det bli så. Andra gången ville ingen av oss. Den här gången vill inte jag men min make vill och nu blir det som jag vill . Kanske praktiskt att veta när man köper kläder och så men i ärlighetens namn har vi inte köpt så mycket kläder innan förlossningen. Mest några bodys och mjuka byxor och det finns rätt mycket neutralt. Skall man dock tapetsera ett barnrum kanske man får tänka om. Lite kul tycker nog jag ändå att det är att inte veta. Då finns det ju ngt ytterligare att köpa för på förlossningen! Pos kan vara att det kanske är lättare att knyta an redan innan parveln är här men å andra sidan skönt att inte veta och ha namn klart och så om det åt skogen. Lite som jag tänker........

• 0fia

Hej tiger och välkommen!

Jag har berättat för mina föräldrar och några vänner som inte bor i stan. Min syrra har supersvårt att bli gravid. Hon har hållit på flera år utan att lyckas så jag kände att om det inte blir någonting av den här graviditeten så håller jag tyst. Tänkte att även om hon gläds med mig så blir hon förstås jätteledsen/avis när hon får reda på det. AV den anledningen har jag inte berättat för någon annan i familjen eller kompisar i närheten. Känns jättekonstigt! Nåväl, imorgon är det dags för KUB. Så OM allt ser bra ut skall jag berätta för min syster det första jag gör och sen typ alla andra  

Magen är rätt olika på morgonen och på kvällen. På morgonen tycker jag fortfarande inte att man ser något medan den på kvällen är megauppblåst. Än så länge har jag klarat mig utan frågor (tackar årstiden och mammaledigheten för det) men det går nog inte mycket längre till. 

• 0fia

Elin - jag håller med. Såg fram emot att träffa er alla IRL och fortsätta stöta och blöta att som gravida mammor/blivande mammor är galet intersserade av men andra är helt oförstående till .

Livet blev inte riktigt som vi tänkt. Imorgon påbörjas behandling och så fort det är klart kör vi igen även om ett majbarn hade vr it perfekt . Jobbigast är att lilla parvel på dryga 3 cm med armar och ben skall ut . Sorry för deppinlägg.....

• 0fia

Elin - Vi får helt enkelt få till det på en gång igen så kan vi kanske stöt och blöta lite ändå, även om vi är ett par mån senare. Vi kommer förmodligen ändå vara mammalediga tillsammans fast lite förskjutet

• 0fia

Åh, vad härligt Zappa! Stort grattis! Visst är det skönt att få 1/20000?! Kommer tänka på dig i maj när det är dags

Jag åkte in halvakut i mån kväll eftersom vattnet gick då. Blödde en hel del och det hela slutade med att jag skrapades natten till tisdag. Inga trassel och nu börjar graviditetstesten blekna. Så klart asjobbigt men nu känner jag att det är dags att fokusera om. Har beställt nya gravtester och så fort de är negativa kommer jag börja testa med äl-stickor så vi inte missar första äl. Hoppas fortfarande på bebis 2014...

Kram på er 

Svar på tråden BF maj 2014 i centrala Stockholm