Elin, bra att du hörde av dig med sms, gjorde jag med, till de som visste, vilket var ganska många eftersom vi har hållit på så länge med IVF, så många har koll på var man är i proceduren och frågar därefter om allt. Väldigt svårt för oss att hålla saker och ting hemligt då vi lever ett väldigt socialt liv där det ofta (som för de flesta) är alkohol inblandat i bilden. Så under de åren vi gjort insättningar har det varit många perioder då jag hoppats att jag varit gravid och väntat på resultat. Väldigt avslöjande för omgivningen.
Hur som helst, bra att du meddelat alla som vet så att ni nu bara kan fokusera framåt.
Oj, Norra Djurgårdsstaden låter väldigt barnvänligt, 4-H gård och allt!
Kommer raskt att tänka på när jag själv åkte på 4-H läger när jag var i tio-års åldern, en av killarna kastade knivar i väggen och alla ledarna lämnade oss själva på natten och åkte hem för att sova, ringde mamma och berättade ett par historier och mamma kom i ilfart och hämtade mig och min kompis...ha ha, knasigt minne.
Tror dock att 4-H gårdarna idag är något mer uppstyrda =)
Var inne och kikade lite på Erik Wallin, det ser jättefint ut, påminner såklart om lite om Sjöstaden. Där jag bodde med min förra kille för fem år sen, härligt med nytt!!
Men oj 0fia, vattenläcka, DET låter inte som något ni behöver just nu!! Förstår att du har tankarna på annat boende! Tycker det låter superjobbigt att vara gravid och samtidigt ta hand om sina barn, att de dessutom ska vara sjuka och vara sjuk själv och man som varit bortrest, nä hua, stor eloge till dig!
Inser att jag själv inte borde klaga över lite illamående och trötthet!!
Vår trea kan man faktiskt enkelt bygga om till en fyra, så vi har egentligen inte alls bråttom därifrån, vi älskar ju att bo mitt i stan och inget jobb behöver man lägga ner på trädgård och annat renoveringsarbete! (Vi orkar ju knappt ta tag i balkongen så hur det skulle bli i ett hus är ju en bra fråga =).
Ändå kan vi inte låta bli att kolla hus och drömma oss bort till nåt riktigt sekelskifte i behov av totalrenovering....
Jag tror att vi är ute efter förändring, det handlar nog inte egentligen bara om att flytta. Kanske dämpas behovet av förändring efter att vi fått barn, för DÅ kan vi snacka förändring i vårt liv!! =)
Har ni tagit reda på kön i era tidigare graviditeter? Tycker ni att det tar bort lite av det roliga? Är det praktiskt att veta vad det ska bli för kön? Hur har ni tänkt? Jag vet inte riktigt hur jag vill göra...