Inlägg från: Puffpinglan |Visa alla inlägg
  • Puffpinglan

Varför blir det så här?

Anonym (manligt perspektiv) skrev 2013-10-12 14:28:46 följande:
    Tycker det är intressant hur det alltid är "mannens fel" att en kvinna tappar intresset för honom. Han är så, eller gör inte det. Är det verkligen en enorm skillnad mot hur det var när ni träffades? Efter tio år? Varför måste det vara hans fel? Kan det inte bara vara ni som tappat intresset? Det kanske inte hade spelat någon roll om han kutat runt och städat hela dagarna? Är det så omöjligt för en kvinna att se att hennes intresse är orsaken till ett uppbrott att man måste göra mannen till syndabock? En man som tröttnar på sin fru och vill lämna henne, lindar han också in det i ursäkter? Tror inte jag läst någon sådan på familjeliv.

I övrigt tycker jag du ska leka med tanken att de där starka armarna kramar om en annan kvinna istället. Om den tanken känns jobbig så bör du kanske fundera på att det kan bli verklighet om du fortsätter dissa honom. Var ärlig och berätta för honom hur du vill ha det och att du anser att förhållandet är i en kris. Det kan få honom att vakna till och väcka er kärlek igen.
    Helt rätt! Jag har en jättefin man och vi är jämställda hemma med disk, tvätt, matlagning osv osv. Jag tappade lusten ändå. Inte hans "fel" bara min kropp som inte lyckades få fram de rätta känslorna och signalerna. För att göra en lång historia kort så har vi lyckats tagit oss igenom det och jag känner att min kropp har äntligen vaknat till liv igen.... Så kanske är svaret att inte ge upp så lätt. Att kämpa för att få tillbaka lusten. Jag kände sådan sorg över att det var så här... jag är ändå bara 34 år och det kändes så svårt att förlika sig med tanken att "det är så här det ska vara nu, för resten av våra liv". Då blir det inte särskilt roligt och det känns ganska snart som ett fängelse för båda parter. 
    Men, vi gav inte upp. Vi pratade och kämpade och gick till en kurator som hjälpte oss. Börjar se ljuset i tunneln nu.
    Ofta tror jag det är så att familjelivet tar livet av lusten.. man fokuserar på annat som är viktigare för stunden. Barnen, huset, räkningarna, jobbet... till slut har man glömt bort hur det var när allt var rosenrött och man blev sugen bara han tittade på en. 
  • Puffpinglan
    Anonym (manligt perspektiv) skrev 2013-10-12 16:51:27 följande:

Hur gick terapin till? Vad fick ni för svar?
    Egentligen går det ju till så att kuratorn lyssnar när vi pratar och kommer med synpunkter och andra infallsvinklar. Hon har kanske mer fått oss att känna att det är ok att inte ha så mycket lust just nu. Det är ok att ha olika lust. Jag var så skuldtyngd och samtidigt så less på pressen så jag visste inte hur jag skulle vända mig. Min man tyckte det var otroligt jobbigt att alltid bli nekad.. till slut kände han att det var något fel på honom som kände lust. Det är fortfarande en balansgång det där men jag tror att vi har börjat ta steg i rätt riktning i alla fall. Han har backat och är inte alls "på" på samma sätt och jag har försökt att öppna mig för tanken och känna att det är ok att vara trött, men att ha sex i 30-40 minuter gör det inte värre, snarare bättre, på alla plan. 
    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
Svar på tråden Varför blir det så här?