Ni med överlevnadsbarn!?
Hej ts!
Du har definitivt ett överlevnadsbarn. Välkommen till klubben! Jisses vilket slit det är. Dottern är 4,5 månader och det tog inte lång tid innan jag fick googlat fram att hon är ett high maintenance child. Finns en del på nätet om det. Men inte mycket hjälp att få tyvärr eftersom det i princip inte är något "fel" på dem. De är bara mer av allt!
Min dotter kräver konstant ögonkontakt annars skriker hon. Jag måste prata och sjunga hela tiden annars blir hon arg. Hon har aldrig sovit mer än en halvtimme i taget på dagen och skriker hysteriskt i flera timmar vid läggning på kvällen. BVC vet ingenting. Jag orkar inte ens ta upp det längre.
Jag får avlastning av min mamma som går ut och går med henne ibland så jag får sova. Guld värt!! Dottern har alltid hatat liggdelen men när vi bytte till sittdel var det ett stort steg framåt. Hon gillar det jättemycket. Hon ser mer och ligger inte plant, vilket hon hatar! Man får verkligen ta vara på de små sakerna.
Jag tror att det kommer bli bättre när hon kan röra sig mer och på så sätt kan sysselsätta sig själv. Hoppas! För den här veckan har varit katastrof och jag har varit zombiemamma i flera dagar. Inte för att det är så ovanligt precis!
Det är så svårt att hitta andra att prata med som förstår och inte ger en konstiga blickar och råd som man snällt tar emot men som man vet inte funkar...