Redan: Jag rekommenderar att du ska göra hysteroskopi med implantations snitt. Då kan de rensa bort polyper etc bort från din livmoder och kolla att allting ser bra ut. Tänk att ingen såg att jag hade en skiljevägg i livmoder som hindrar att bära barnet eller bli gravid. Myomer tyckte inte att man skulle ta bort enlig läkaren i Sverige och Finland men jag lyssnade på Penny som tyckte att de ska bort. Utan operation tror jag att jag inte hade blivit gravid och stödmediciner förstås. Implantationssnitt hjälpte inte den här gången men hoppningsvis kommer den hålla till sep-okt när det är dags. Prednisolon åt jag 10 mg i början men ökade till 20 mg efter ET.
Vi kämpar vidare eller hur? Kram
Helisa: Hysteroskopi är en undersökning med kamera i insidan av livmoder. Man ta bort polyper, muskelknytor etc och görs oftast med titthålsoperation och under narkos. Då kan man kolla om man har något i livmoder som påverkar att man inte kan hålla barnet eller bli gravid. I Grekland tror man att om man gör en liten implantationssnitt i livmoders insida, fäster sig embryos bättre.