• NinaCamilla

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Min slemhinna var i måndags 7 mm efter att jag hade tagit 6 mg östrogen i 6 dagar. Både gyn och penny ville att det skulle bli minst 8 mm. Hon skrev dock att även om det är sämre än väntat kommer hon justera så att jag ökar östrogen intaget från 2-4 per dag och lite längre tid. Det verkar så att hon har koll efter min testcykeln. Skönt att jag gjorde det och att hon är noggrann. Nu ska jag Ramona mediciner 10dgr till med progesteron och vänta på mens. Sedan börjar vi igen.

• NinaCamilla

Det är det Greek style men alla är så vänliga och minns mitt förnamn oxå - kan inte vara arg eller sur även om man väntar och väntar känner igen det där. Hoppas att allt går nu bra där! Jag bokade viktigt jobbgrejer den andra oktober och hoppas på att insättning blir lite senare än så. Du pratade om 14 dgr med mediciner eller hur?

• NinaCamilla

Redan: nu bestämmer vi helt enkelt att frysisar fäster sig att du och jag kan träffas på mammaledighet nästa år! igår var jag på läkare här och min TSH har skjutit i höjden. Nu ska jag öka dosen igen. Inte undra varför har jag varit orkeslös.

• NinaCamilla

Redan: Helt härlig inställning att du är gravid! Så alla 2 klarade upptiningen? Det känns så att nu har du bästa förutsättningar att lyckas - slemhinnan, 2 st och semester och din man på sida! Vi har 4 st i rör och från mensen påbörjar vi. Tänk om alla klarar upptining! Det vore inte första ggn när Penny överför 4 st lite nervös är jag över utomkveds men vi ger en ficklampa och kompas till embryos

• NinaCamilla

Redan: Hur det känns? Hoppas att du kan visa vägen till graviditet. Vi är på gång här med. Det blir i början av oktober, hoppas jag.  Penny ville att jag skulle ta progynova vaginalt och har inte aning vad det kan vara. Har du fått sånt?

• NinaCamilla

Redan: Vet du någon märke som säljs i Sverige. Jag har bara vanliga progynon tabletter som inte går att ta vaginalt.
    Skön att du känner dig normal och inte nojig. Som du säger man kan inte göra iaf något - du har gjort allt. Håller tummarna. Kram!

• NinaCamilla

Redan: Jag trodde inte att det gick men fick veta från Penny att det går. Jag tycker bara att tabletter är så småa att försvinner dit och om de ens smälter men jag lyssnar på dig och henne har aldrig tagit vaginalt förut även om jag är veteran. Tydligen har jag nu problem med slemhinnan. Jag blir inte yngre plääh

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014