Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

bullenochgrisen skrev 2014-10-15 19:24:32 följande:
    Håller tummarna! Jag har ätit progynon x 3 nu i en vecka. Nästa tisdag vul för koll av slemhinnan. Har ni fått besked om att de hittat en donator till er? Skönt att vara igång lite iallafall, även fast den där väntan kvarstår.

Ja,donator var inget problem alls trots min blodgrupp. Jag ska bara ta en Progynon nu plus Duphastone för att få mens,sen blir det 3 Progynon som vanligt.
  • Jag är bara jag

Jag fick klartecken att börja direkt av läkaren här så nu hoppas jag bara kliniken går med på det också!  Glad  TSH var för lågt däremot så Levaxinet ska sänkas. Fick ut en hel massa mediciner också helt gratis,tack o lov för högkostnadsskyddet!  Glad

• Jag är bara jag

Läste om nån igår som skulle börja 15.e försöket... Det orkar inte vi,men man får känna själv vad man orkar. Här blir det surrogat om det inte går för barn SKA vi bara ha.

• Jag är bara jag
    NinaCamilla skrev 2014-10-19 14:23:44 följande:
    Det är med surrogat oxå att det är inte heller 100% säker. Jag vet en person som har inte fått sitt längtade barn efter 2 st surrogat med donerade ägg. Hysto blir det nästa steg för oss enligt Penny. Vilken skit dag.

Nej,ingen IVF är säker,men då slipper man gå igenom helvetesruvningen själv. Surrogatmammorna har valt det av andra skäl och vi p.g.a inget val alls... Om problemet är ens gamla livmoder kan ju en annans göra all skillnad i världen,man vet ju helt enkelt inte vad som felat alla ggr det misslyckats. Jag hade flera symtom sist jag bara har som gravid,men var inte gravid så jag litar inte på nåt,ska inte tro nåt nån gång igen.

Ha en skitdag du! Sen samlar du ihop dig och tar nya tag! {#emotions_dlg.flower} 
  • Jag är bara jag

E-vitamin är bra för slemhinnan,den förlängde t.o.m min lutealfas när jag åt ac.  Jag ska på VUL nästan to. och ev. cervixprobing.

• Jag är bara jag

Grattis Bullen!  Lycka till nu! Glad

Jag ska på VUL imorron-och probing om läkaren kan det...- så nu gäller det. Men det känns och syns som om progynon funkat,brukar det ju göra.

• Jag är bara jag

VUL gick jättebra idag! Slemhinnan var hela 8,6 mm efter bara en Progynon. Glad

Ang. kaffe och annat har jag fått stränga order att inte dricka utom nån enstaka kopp ibland,men  jag avstår helt. Utöver det inga bad,inget sex,ingen ansträngning,inga långa varma duschar,ingen cykling. Läkaren sa att embryot i regel fäster dagen efter ET om det är en blastocyst.

• Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-10-30 21:03:15 följande:
    Inget bad och inget oskyddat sex efter ET då det kan bli infektion i livmodern då man varit där och pillat. Jag kunde både bada och ha sex efter helgen sa barnmorskan, ca. 5 dagar efter ET. Men jag har köpt honung och citron så jag ska dricka honungen med citron varje morgon istället för kaffe, det lär ju vara bättre iaf :)

Man får lyda de order man själv fått från sin klinik.  Glad  Jag gör bara som mina läkare sagt.
    Rött te går ju bra istället för kaffe-och är gott till skillnad mot honung. Tungan ute 
Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014