Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

bullenochgrisen skrev 2014-10-30 22:13:05 följande:
    Men hur länge sa din läkare att du skulle hålla dig borta från bad och oskyddat sex?
    Minst några månader,jag blev jätteförvånad! Skulle inte ens få sola ö.h.t enligt kliniken. Nu har jag ju aldrig blitt gravid så jag har ju inte levt så här längre än de 3 veckor jag ruvat. Exakt hur det blir med allt får vi se när jag blir gravid.  Men sex känner jag själv är uteslutet,skulle inte ha samvete till det. Och kaffet lever jag utan. Det är mina varma bad jag verkligen skulle sakna i längden.
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-10-30 22:41:32 följande:
    Har du ruvar i tre veckor men inte fått svar på om du är gravid eller ej? Jag kanske virrar till det helt hehe är lite trött. Men om man tänker i " normala fall" så har man ju ingen aning en att ett befruktat ägg finns i livmodern redan. Och sex under graviditeten är ju inget problem. Anledningen som de sa till mig att jag skulle undvika bad och oskyddat sex var just för infektioner inget annat. Ja ett bad hade man ju inte tackat nej till! Inte sex heller för den delen!
    Tycker varmt vatten med honung och citron är gott så jag kan nog hålla mig till det istället för kaffe. Blir dock svårt att förklara bort det avslutade kaffedrickare jo jobbet.

Jag är testhatare av stora mått och drar mig i det längsta!! Testade så sent som motsvarande 5+5 sist,fick svar på blodprovet dagen efter tror jag det var.
    Egentligen har du väl rätt,men när man kämpat så länge,haft flera m.f och lagt ut såna väldiga summor vill man göra vad man kan. Och frågar kliniken vad som gällt senaste gångerna måste jag ju liksom säga att jag gjorde vad de sa åt mig. Jag kan inte tänka mig själv som gravid längre så jag får ta en dag i taget då och se vad som händer. Glad  
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-10-30 23:19:43 följande:
    Jag håller tummarna. Vi kommer få våra bebisar under denna ruvningen. Både du och jag. Pepp pepp!!

Absolut! Glad

Fick idag veta att båda våra donatorers bidrag har resulterat i graviditeter innan. De valde såna just för att vi försökt flera ggr innan. Känns betryggande! Glad
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-11-02 15:34:32 följande:
    Åh vilka bra nyheter! HOPPAS det går vägen för er!! Stor söndags kram

Tack! Och du ruvar vidare,nu ska det bli bebbar nästa år!  Drömmer
  • Jag är bara jag

Nästan fått hem alla mediciner,fy sjutton vad mycket! 3 olika injektioner,men de tar maken,jag har inte nerver längre efter alla hundratals sprutor. Förväntad mens torsdag och inplanerad ET 3:e. Känns overkligt! Samma datum som vår första,men allt annat är ju annorlunda så jag har större tro nu. Drömmer

• Jag är bara jag

Alla mediciner hemma,fått treatmentplan,väntar på mens... Börjar kännas nervöst,speciellt maken bryter ihop om det inte går nu heller... Får drykta tankarna med annat,annars grubblar man ihjäl sig!

• Jag är bara jag

Bullen, man ska aldrig säga aldrig. På min förra klinik tog en uppenbart gravid kvinna blodprov som visade inte gravid. Man kastar in handduken när det är 100% kört. {#emotions_dlg.flower}

Mitt nick kom av total inspirationsbrist-tog bara nåt! Tungan ute

• Jag är bara jag

Fick mens idag,första på 4,5 månad. Börjat med första sprutan,blir fler på lördag. Vi har slutat berätta för flera år sen om vår barnlöshet för folk förstod aldrig och sa bara korkade saker till slut. Endast ett par vet och stöttar. Vi kommer vänta in i det längsta med att berätta att jag ens är gravid och det där med ED kommer ta många varv innan det går in... Svärmor kommer aldrig fatta,hon är för gammal. Mamma  kommer gå i taket. Vissa kommer säga upp bekantskapen. Några blir förhoppningsvis glada.

• Jag är bara jag

Lutinus är ju fruktansvärt!! Tog den nu några dar och vilket klet!  Tacksam jag slipper den sen,blir ju sprutor istället. Har några pack kvar,får väl offra mig ifall jag blir gravid,men binda behövs ju sannerligen. Saknar progesteron,de var bra. Jag tar mina Gonapeptyl kl.6.30 på morronen och Fragmin vid 17 och allt det andra. Nedräkningen har börjat!  Drömmer

• Jag är bara jag

Ack så segt att stå och blanda sprutor 6.30 på morronen,men vad gör man inte... Börjar närma sig med stormsteg,på måndag får vi veta exakt dag. Brukar dock inte vara nåt problem att boka flyg och hotell och tåget köper man ju biljetter direkt. Hoppas på mildare väder än förra året,då hade vi -7 i Prag!!

• Jag är bara jag

Snabba ryck och lite smått panik här hemma när vi fick veta att ET blir redan nästa lördag!  FörvånadGlad Äggblåsorna har vuxit snabbt,men de var nöjda. Blev inte fulla dosen Gonapeptyl,blir Ovitrelle imorron istället. Oj,oj,nu börjar det kännas spännande! 65% chans,det måste gå vägen!  Drömmer

• Jag är bara jag
    machmu skrev 2014-11-23 18:58:48 följande:
    Embyodonatio: Par som behövt ägg och använt mannens sperma och sen har de befruktade ägg som inte använts åkt i frysen. När de sen bestämmer sig för att de inte vill använda embryon så kan de donera dem till ofrivilligt barnlösa som behöver ägg+ sperma.

Äggdonation: Ägg från donator. Sperma från bank eller mannen. Färskt och blir det över befruktade ägg så fryser man in resten.

Inte helt sant. Vi gör embryodonation med både donerade ägg och spermier där de gör nya embryon till varje par. Färskförsök och de embryon som blir över är endast våra. Man kan även dela med ett annat par.  Den ED du pratar om finns knappt längre för chanserna anses som rätt låga. Sen finns det ED med frysförsök där man får ta av de embryon som finns kvar av dubbeldonation och göra FET. Har vi gjort 3 stycken som inte tatt alls så därför ökar vi chansen med ET och egen donator.
  • Jag är bara jag

Så det vi gör finns inte...  Nähä. Kliniken kallar det embryodonation,men det är ET och inte FET och dubbeldonatorer. Förut gjorde vi FET av överblivna dubbeldonerade embryon.

Lämnar nog tråden,får inget stöd här. Lycka till ni gravida!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014