NinaCamilla skrev 2014-02-16 11:26:29 följande:
Juliette: Penny rekommenderar nästa alltid hysteroskopi som kostar 1500 eur för att rensa livmoder från polyper etc. De gör oxå en implantatsnitt i livmoder som de tror hjälpen till fästningen. Snittet håller på 6-8 mån. I mitt fall har jag endo, sköldkörtel och 2 st stora myom och adenymosis och skiljevägg. De syns inte på UL utom myom som i Sverige och i Finland hävdade att de inte påverkar ev graviditet. Penny tror annat och jag fick göra stor laproskopi operation 4000 eur (fick pengar tillbaka från FK pga.endo). Penny tar inte blodprover om man har redan autoimmuna sjukdomar så som endo och sköldkörtel utan sätter mediciner enligt den. Jag knaprar prednisolon, anti-inflammatofiska, virusmediciner, antibiotika och blodtunnande. Penny är bäst och efter stora livmoder make over, tror jag att vi lyckas. Du kan börja med att boka gratis telefonkonsultation med henne och kolla vad hon säger. Jag är säker på att hon vill göra hysto på dig. Vi ÄD har de alltid 2 donatorer redo att man får bättre skörd. Vi fick 7 st blastocystor som är fantastisk! När säsongen börjar hittar man billiga flyg till Aten i april. Hojta till om du behöver mer hjälp. UL visar inte allt och om man har försök flera ggr kan det vara bra att rensa livmoder från spår av gammalt.
Har mailat Penny i morse, och fått svar! Äntligen någon som tycks ta en på riktigt allvar!! Hon föreslår att jag fyller i ett hälsoformulär och sen efter det gratis telefonkonsultation. Har redan tackat ja!

Hon anser att mina vrålsmärtor efter senaste ET-behandlingen beror på en infektion, och skriver så här:
However, we strongly suggest an hysteroscopy with implantation cuts to those who had found with intrauterine infections a month before the next IVF and of course immunological treatment during the IVF as chronic intrauterine infections make uterine natural killer cells elevated .
Penny verkar kompetent, och svarar snabbt och utförligt, kanon! Har köpt ut alla mediciner idag, vi börjar i kväll. Får se hur magen reagerar, men fick tipset att käka lite oregano-olja - det ska döda svamp effektivt!! Även bakterier och virus dör, tydligen testat o funnet lika bra som 18 olika antibiotika, enl en artikel!! Ska beställa från nätet.
Kaprylsyran i kokosolja ska också vara bra, blir 2 matskedar om dan. Bra att smörja med därnere också så man slipper champinjoner. Avstå från allt sött nu, alkohol, sol etc. FIck även utskrivet Omeprazole av Serum, för att "lugna magen". Jag menar 40 dagar på stark antibiotika.....

Man behöver inte testa om sig efteråt tydligen, bara ge sig på IVF ganska omgående, för risken finns att ureaplasman återvänder tyvärr...svårutrotad enl Penny...
Funderar nu på om jag åker ner till Serum före påsk, om det hinns med... Bra att snittet håller länge, 6-8 månader!! Har man mkt ont efter hysteroskopin?
Inte säkert jag gör IVF på Serum dock, vi har fått ett supererbjudande från ny klinik i Tjeckien - men jag vill gärna ha de där grekiska intralipiderna som alla pratar om! Har ju en autoimmun sjukdom. Samt allt det andra som Penny är så duktig på!
Det står att intralipider ges som dropp - men hur funkar det rent praktiskt?? Gör man det på sig själv eller är en sjuksyrra inblandad?