Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Men hur länge sa din läkare att du skulle hålla dig borta från bad och oskyddat sex?
Men hur länge sa din läkare att du skulle hålla dig borta från bad och oskyddat sex?
Har du ruvar i tre veckor men inte fått svar på om du är gravid eller ej? Jag kanske virrar till det helt hehe är lite trött. Men om man tänker i " normala fall" så har man ju ingen aning en att ett befruktat ägg finns i livmodern redan. Och sex under graviditeten är ju inget problem. Anledningen som de sa till mig att jag skulle undvika bad och oskyddat sex var just för infektioner inget annat. Ja ett bad hade man ju inte tackat nej till! Inte sex heller för den delen!
Tycker varmt vatten med honung och citron är gott så jag kan nog hålla mig till det istället för kaffe. Blir dock svårt att förklara bort det avslutade kaffedrickare jo jobbet.
Jag håller tummarna. Vi kommer få våra bebisar under denna ruvningen. Både du och jag. Pepp pepp!!
Åh vilka bra nyheter! HOPPAS det går vägen för er!! Stor söndags kram
Har testdag den 14e på fredag alltså :)
Men magkänslan hos både mig och sambon säger att det kommer bli ett minus denna gången. Vi brukar ha stark magkänsla. Kände på oss att första ET skulle bli i oktober bland annat redan i våras. Och så blev det ju :)
Vet inte om ett test nu skulle visa rätt? Tog ett negativt test i morse nämligen....
Känns riktigt surt även fast jag känner det på mig.
Kul att ha dig här också Dreamz :) Gud vad spännande!! Håller tummarna hårt hårt hårt!!!
Hej alla!
Undrar om jag kan klämma mig in i denna tråden ..? :)
För att göra historien kortfattad:
Stått i kö för ÄD i lite mer än 2 år i SU, fick reda på att vi blev Mottagarpar 2 och idag åkte vi ner till SU på vinst eller förlust för att sambon skulle lämna sitt bidrag.. Som sedan skulle befruktas och frysas ner.
(Donatorn fick tillräckligt med ägg så det räckte till oss).
På onsdag får vi reda på om det har blivit någon celldelning... Då ska jag börja med medicineringen och det blir FET i vecka 51!
Mina känslor är lite huller om buller..
Bara väntar på att det ska bli onsdag!! :D
På fredag är det ruvarag 16. Ett tvådagars. Testade som sagt negativt igår på ruvardag 13 och då magkänslan inte säger någonting längre så tippar vi på minus på fredag. Vill bara ha detta överstökat så man kan få påbörja nytt. Slippa dra ut på lidandet när jag redan vet :(
Grattis dream! Bullen då hoppas vi På plus fredag! Vilken ruvardag är det då? Satte du in 2-3dgr?5dgr?
Har hållit tummarna för er idag! Hur går det för er?
Tack alla!!
Ja just nu trippar jag på tå å väntar på samtalet....!! Av fem ägg borde juh något bli befruktat.. Åhhh . Är det någon skillnad om donatorn får fram massor av ägg ( antar 10 eftersom vi delat med ett annat par) eller om donatorn fått fram bara några få?
Varför kan dom inte ringa nu då! :)
Jag testar inget mer nu förens på fredag då jag har testdag. Orkar inte se mer minus än nödvändigt. Hur går det för dig?
Jag valde nog inte mitt nick så jätte noga. Men jag hade då en bullterrier ( Bullen) och en fransk bulldog ( grisen) så då fick det bli bullenochgrisen ;) ;)
Dreamz, ett stort lycka till idag! Håller alla tummar och tår för dig. Förstår att det blir en nervös och spänd väntan för dig, så jag hoppas att du får svar snabbt idag. Det är en stor dag idag Hoppas, hoppas, hoppas på det bästa.
Massor med lycka till nu
Bullenochgrisen, håller alla tummar för dig nu! Hoppas verkligen att det kommer att dyka upp ett litet plus idag. Även om det inte känns så, så kan det ju bli det i alla fall...Massor med kramar
Och här kommer något helt annat...satt just och funderade på hur ni andra valde era "nicks". Själv tog jag bara ett..."Swede"...kanske inte det bästa valet nu när jag insett att jag delar det med en porrstjärna. Hmm...nåja, jag behåller det. Här en sida om ni vill få hjälp med nicks...
www.nickme.se/
Ja, jag vet...jag ska återgå till något mer nyttigt nu (och vuxet), men behövde ett litet avbrott i vardagen Kram på er alla
Hjälp mig! Imorgon testdag, Rövardotter 16 efter ett tvådagars. Testade negativt ruvardag 13 men ikväll kunde jag inte hålla mig. Testade med ett digitalt test där det står gravid 2 - 3 veckor. Är det tillförlitligt när man gör det på kvällen? Det står i instruktionen att står det gravid 2 - 3 veckor så är man gravid i 4 - 5 veckan. Vilket bör ju stämma. Hjälp!! Min magkänsla har ju sagt att jag inte är gravid. Kan detta stämma????? Kan det??? Jag gråter av förvirring