• Anonym (..)

Mina föräldrar omkom - flyttade till en jourfamilj i måndags

I måndags hamnade jag i en jourfamilj då min mamma, pappa och mormor omkom i en trafikolycka. Innan jag hamnade hos jourfamiljen har jag varit inlagd BUP då jag mådde otroligt dåligt och försökte ta mitt liv. 

Så... nu är jag här. På obestämd dit. Sedan jag kom hit så har vi gjort hur mycket saker som helst, har träffat hela deras släkt och åkt runt överallt verkligen. Har med andra ord inte hunnit "tänka" särskilt mycket. Men just nu är allt riktigt, riktigt jobbigt. 

Jag har inte alls fått mycket info om det här med familjehem. Hur mycket får dem för att ta hand om mig? Kan de ha vilka regler som helst? 

• Svar på tråden Mina föräldrar omkom - flyttade till en jourfamilj i måndags
  • Anonym (S)

Beklagar sorgen om det är sant för har inte kommit i nyhetsflöde vilket det gjort om det hände i måndags

• Cassie

Usch.. Jag beklagar sorgen! Får jag fråga hur gammal du är?

• Anonym (..)
    Anonym (S) skrev 2013-10-13 18:04:50 följande:
    Beklagar sorgen om det är sant för har inte kommit i nyhetsflöde vilket det gjort om det hände i måndags
    MEN SNÄLLA LÄS VAD JAG SKRIVER! Jag har varit inlagd på BUP, efter det kom jag till jourfamiljen, i måndags alltså. Inte att mina föräldrar och mormor omkom då.  
  • Fjällan

TS va inte så hård mot S, man kan faktiskt tro att dina föräldrar gick bort i måndags och att du INNAN olyckan varit i kontakt med BUP!

• Anonym (..)
    Cassie skrev 2013-10-13 18:08:22 följande:
    Usch.. Jag beklagar sorgen! Får jag fråga hur gammal du är?
    Tack snälla du, 16! 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (..) skrev 2013-10-13 18:10:27 följande:
    MEN SNÄLLA LÄS VAD JAG SKRIVER! Jag har varit inlagd på BUP, efter det kom jag till jourfamiljen, i måndags alltså. Inte att mina föräldrar och mormor omkom då.  

Vi läser vad du skriver och det är lätt att tolka det som att de förolyckades i måndags
  • Anonym (..)
    Fjällan skrev 2013-10-13 18:13:00 följande:
    TS va inte så hård mot S, man kan faktiskt tro att dina föräldrar gick bort i måndags och att du INNAN olyckan varit i kontakt med BUP!
    Förlåt då. Men jag blev bara arg när någon påstår att det kanske inte är sant. 
  • Cassie

Usch.. Så hemskt! Jag lider med dig.. Inte samma sak men min pappa dog när jag var 16 och strax innan det fick mamma cancer. Så från att jag var 16 så tog jag hand om mamma som gick bort 4 år senare.

Jag vet att ord inte hjälper.. Men jag kan förstå dig.. Om du behöver prata så finns jag här.

• Anonym (S)
    Anonym (..) skrev 2013-10-13 18:18:03 följande:
    Förlåt då. Men jag blev bara arg när någon påstår att det kanske inte är sant. 

Jag läser och som jag tolkar det du skrivit är att du blev föräldralös i måndags då de förolyckades i en trafikoliycka, hamna på psyk och sen till ett jourhem. Att du var på psyk betyder inte att du blev kvar där. Hur kunde de dö i en trafikolycka alla tre och lämna ett minderårigt barn i livet utan att det rapporterats om? Varför kom du till jourhem och inte släktingar eller kompisars familjer?
  • Anonym (Soc.)

Du ska ingå i hushållet. Hushållet har vissa regler som alla andra familjer har och de träder in istället för dina föräldrae och ska agera just föräldrar under tiden du är där. Det låter väldigt

Märkligt att du istället för att ha fått landa i familjen dragits omkring på massa aktiviteter och släktmöten. Låter synnerligen olämpligt.

Svar på tråden Mina föräldrar omkom - flyttade till en jourfamilj i måndags