Anonym (..) skrev 2013-10-13 19:58:27 följande:
Det har varit extremt mycket den här veckan, men "jourföräldrarna" har sagt att det har varit extra mycket just den här veckan. Så jag får hoppas att det lugnar ner sig, jag behöver landa och andas lite också.
Jag beklagar verkligen det du går igenom, kan inte tänka mig något mer fruktansvärt att först få alla vuxna i sitt liv bortraderade och sedan tvingas bo hos folk som inte verkar ha en aning om vad deras uppdrag innebär. Jag trodde alla fosterhem och jourhem fick utbildning och lära sig vad som är okej och inte, men jag antar att de är upptagna med att planera vad de ska göra med alla extrainkomster...
Din lillebror, var har han hamnat?
Anonym (Sunna) skrev 2013-10-15 08:43:52 följande:
Beklagar sorgen. När jag läser sånt här så känner jag så starkt att jag vill bli familjehem! Jag vill hjälpa. Jag vill finnas där för någon som behöver, ett barn, en ungdom. Jag är 30 och vill själv inte ha egna barn, jag vill hjälpa de som redan finns som inte har det lätt. En trygghet. Jag hade då inte flackat omkring med dig om du hade varit här hos mig! Du skulle fått lugn och ro, trygghet, vilken mat du än ville ha, se på film efter film om du velat, promenera i skogen med hundarna. Jag finner det olämpligt av din fosterfamilj att dra runt på dig sådär! Stora styrkekramar till dig!
Vad fint, en som verkligen vill hjälpa! Då är du helt med mig och många andra som säger att fosterhem inte ska ha någon ersättning? Barnbidraget ska räcka...