• Anonym (..)

Mina föräldrar omkom - flyttade till en jourfamilj i måndags

I måndags hamnade jag i en jourfamilj då min mamma, pappa och mormor omkom i en trafikolycka. Innan jag hamnade hos jourfamiljen har jag varit inlagd BUP då jag mådde otroligt dåligt och försökte ta mitt liv. 

Så... nu är jag här. På obestämd dit. Sedan jag kom hit så har vi gjort hur mycket saker som helst, har träffat hela deras släkt och åkt runt överallt verkligen. Har med andra ord inte hunnit "tänka" särskilt mycket. Men just nu är allt riktigt, riktigt jobbigt. 

Jag har inte alls fått mycket info om det här med familjehem. Hur mycket får dem för att ta hand om mig? Kan de ha vilka regler som helst? 

• Svar på tråden Mina föräldrar omkom - flyttade till en jourfamilj i måndags
  • Anonym (XXX)
    Anonym (..) skrev 2013-10-15 18:53:37 följande:
    Okej tack. Så man vågar fråga om pengar till ett par byxor exempelvis? Tycker inte om att be om saker, men ibland måste man ju...

Sedan i måndags - sedan ca en vecka tillbaka - bor du i jourfamilj.
     Kanske du inte behöver nya byxor just nu?

Men något annat, kanske.   
  • Anonym (..)
    Anonym (XXX) skrev 2013-10-15 21:52:33 följande:

Sedan i måndags - sedan ca en vecka tillbaka - bor du i jourfamilj.
     Kanske du inte behöver nya byxor just nu?

Men något annat, kanske.   
    Men snälla, du vet ingenting om mitt liv. Inte heller vad jag har gjort med mina kläder.

Men om du nu måste veta det så tände jag i princip på alla mina kläder som jag hade hemma. Vilket jag nu ångrar. Och ja, jag framstår som väldigt korkad just nu. Men jag kunde till en början inte hantera det som hänt.
  • Anonym (..)
    coco channel skrev 2013-10-19 12:34:32 följande:
    Beklagar sorgen, har du ingen familj ?
    Tack. Jag har en lillebror också, och så släktingar som jag aldrig träffat. 
  • Hallonet
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-15 16:01:10 följande:
    En trafikolycka med tre döda kommer garanterat att hamna i pressen. 

Inte alltid. Jag är i branschen och alla olyckor med dödlig utgång hamnar inte alltid i pressen.
  • Anonym (Okej)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-15 16:01:10 följande:
    En trafikolycka med tre döda kommer garanterat att hamna i pressen. 
    I lokalpressen i det område där det hände kanske. Men Aftonbladet och Expressen har ju fullt upp med att skriva om Kristi brud, gårdagens Idol och annat oerhört viktigt....Flört
  • Anonym (Okej)
    Anonym (..) skrev 2013-10-13 19:58:27 följande:
    Det har varit extremt mycket den här veckan, men "jourföräldrarna" har sagt att det har varit extra mycket just den här veckan. Så jag får hoppas att det lugnar ner sig, jag behöver landa och andas lite också. 
    Jag beklagar verkligen det du går igenom, kan inte tänka mig något mer fruktansvärt att först få alla vuxna i sitt liv bortraderade och sedan tvingas bo hos folk som inte verkar ha en aning om vad deras uppdrag innebär. Jag trodde alla fosterhem och jourhem fick utbildning och lära sig vad som är okej och inte, men jag antar att de är upptagna med att planera vad de ska göra med alla extrainkomster...

Din lillebror, var har han hamnat?
    Anonym (Sunna) skrev 2013-10-15 08:43:52 följande:
    Beklagar sorgen. När jag läser sånt här så känner jag så starkt att jag vill bli familjehem! Jag vill hjälpa. Jag vill finnas där för någon som behöver, ett barn, en ungdom. Jag är 30 och vill själv inte ha egna barn, jag vill hjälpa de som redan finns som inte har det lätt. En trygghet. Jag hade då inte flackat omkring med dig om du hade varit här hos mig! Du skulle fått lugn och ro, trygghet, vilken mat du än ville ha, se på film efter film om du velat, promenera i skogen med hundarna. Jag finner det olämpligt av din fosterfamilj att dra runt på dig sådär! Stora styrkekramar till dig!

Vad fint, en som verkligen vill hjälpa! Då är du helt med mig och många andra som säger att fosterhem inte ska ha någon ersättning? Barnbidraget ska räcka...
  • Anonym (..)
    Anonym (Okej) skrev 2013-10-20 09:25:33 följande:
    Jag beklagar verkligen det du går igenom, kan inte tänka mig något mer fruktansvärt att först få alla vuxna i sitt liv bortraderade och sedan tvingas bo hos folk som inte verkar ha en aning om vad deras uppdrag innebär. Jag trodde alla fosterhem och jourhem fick utbildning och lära sig vad som är okej och inte, men jag antar att de är upptagna med att planera vad de ska göra med alla extrainkomster...

Din lillebror, var har han hamnat?

Vad fint, en som verkligen vill hjälpa! Då är du helt med mig och många andra som säger att fosterhem inte ska ha någon ersättning? Barnbidraget ska räcka...
    Min lillebror har hamnat i en annan familj. 

Idag har jag äntligen fått vara för mig själv, "mamman" och pappan" åkte iväg vid 12-tiden och sedan dess har jag varit ensam här "hemma". Jag orkade verkligen inte följa med på deras äventyr.  

Jag mår verkligen inte bra. Men dem fattar inte det. Eftersom att jag är en expert på att dölja allt som gör ont. Men fattar dem inte att jag mår dåligt, när jag har den historik jag har? Även innan mina föräldrar dog så har jag mått väldigt dåligt, skurit mig, strypt mig själv och gjort ett flertal självmordsförsök. Så fort jag blir ensam så blir allt så himla mycket värre. Som nu - Jag har skurit mig på halsen, vilket jag aldrig gjort tidigare. Kan livet bli mycket värre?Rynkar på näsan 
  • Anonym (Okej)
    Anonym (..) skrev 2013-10-20 17:04:03 följande:
    Min lillebror har hamnat i en annan familj. 

Idag har jag äntligen fått vara för mig själv, "mamman" och pappan" åkte iväg vid 12-tiden och sedan dess har jag varit ensam här "hemma". Jag orkade verkligen inte följa med på deras äventyr.  

Jag mår verkligen inte bra. Men dem fattar inte det. Eftersom att jag är en expert på att dölja allt som gör ont. Men fattar dem inte att jag mår dåligt, när jag har den historik jag har? Även innan mina föräldrar dog så har jag mått väldigt dåligt, skurit mig, strypt mig själv och gjort ett flertal självmordsförsök. Så fort jag blir ensam så blir allt så himla mycket värre. Som nu - Jag har skurit mig på halsen, vilket jag aldrig gjort tidigare. Kan livet bli mycket värre?Rynkar på näsan 
    Men snälla rara! Varför fick ni inte vara tillsammans? Förlorar man föräldrar och mormor på det hemska sättet ska man väl inte behöva förlora sitt syskon också!

Det låter verkligen inte bra att du skär dig, oavsett var det är. Du behöver prata med någon om det!

Jag önskar dig all styrka!
  • Mandy01

Jag beklagar sorgen! :( Varför fick ni inte vara tillsammans, du och din bror?

Var inte rädd för att uttrycka dina känslor till jourfamiljen.

Svar på tråden Mina föräldrar omkom - flyttade till en jourfamilj i måndags