• VictoriaJ02

Godaste läsken?

Ännu en fånig omröstning, men jag tycker det kunde vara kul att se hur olika smak vi har och vilken / vilka sorter som är populärast.

Själv föredrar jag De gamla hederliga Zingo och 7up, de har friskast smak,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste läsken?
  • VictoriaJ02
    mclo skrev 2013-10-14 08:14:43 följande:
    Vanilla Coke och Dr pepper
    Finns Vanilla Coke fortfarande? Jag har inte sett den i butikerna på flera år nu..

• annca

Must eller Indian Tonic!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • BrödernaBus

Jag kan inte bestämma mig men på delad första plats finns:

Coca Cola (original)
    Loranga
    Zingo Tropical
    Jul-/påskmust
    Trocadero
    Portello

• Tre Töser
    VictoriaJ02 skrev 2013-10-14 09:30:43 följande:
    De flesta jag känner avskyr Trocadero, så jag trodde den inte "räknades" Glad

Oj, så olika det kan vara. När vi bjuder vännerna på middag, har syskonbarnen på mat, dukar upp för fest, osv finns alltid Portello och / eller Trocadero med, inkl cider och öl för vuxna. Sällan och aldrig fanta, cola och andra drickor, förutom julmust/påskmust vid jul och påsk, då. Om andra drickor köps in, öppnas sist för de är minst populära, medan Trocadero och Portello riskerar att ta slut även om vi köper in mycket!  
  • Tummelisa
    Tre Töser skrev 2013-10-14 07:36:03 följande:
    Portello är favoriten, men Trocadero ligger tätt efter. Båda saknas på listan men är absolut favoriterna! Köper nästan aldrig någon annan läsk.

Samma här!
  • Klotjohan

Läste i Expressen för några år sedan att bryggerierna hade kartlagt sin försäljning och Trocadera var populärast i Norrland. 
    Kanske är en generationsfråga men när jag var liten och drack läsk så var det Trocadera, Pommac, Portello, Vira blåtira, Hallonsoda, Champis, Coco bahia och några till som fanns och var populära. Nu finns det femtielva sorters Coca Cola och Pepsi. 

• Tååtan

Kan inte se omröstningen. Men jag tycker att coca cola Zero är godast och på nr 2 kommer definitivt san pellegrino rossa!

• kivirush

Jag slutade dricka Coca Cola i över ett år efter att det hade varit min läsk of choice. Nu tycker jag inte att den är god längre.

Svar på tråden Godaste läsken?