• VictoriaJ02

Godaste läsken?

Ännu en fånig omröstning, men jag tycker det kunde vara kul att se hur olika smak vi har och vilken / vilka sorter som är populärast.

Själv föredrar jag De gamla hederliga Zingo och 7up, de har friskast smak,

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Godaste läsken?
  • Tom Araya
    NeedfulThings skrev 2013-10-15 00:52:29 följande:
    Du har inte med några av dom jag dricker!

Pepsi Max blir det oftast, ibland Coca Cola Zero eller light. Sprite Zero eller 7 Up light (?) till grogg.

Tycker läsk med socker är för sött så det är därför jag dricker sockerfritt trots att det kanske inte är så nyttigt.
    Hatar smaken av lightläsk, smakar inledningsvis som om sockermängden är rejält reducerad men eftersmaken är som normalsötad läsk multiplicerad med två i sötma. Kräks
  • Tre Töser
    Flash Gordon skrev 2013-10-15 01:16:26 följande:
    Vadå inte få säga? Vasa Bryggeri från Sundsvall lär väl vara det ena bryggeriet du tänker på. Vasa gör en jäkla massa "gamla" läsksorter som tagits bort av andra bryggerier.

Tänk ännu längre norrut för det andra bryggeriet. Där kan du ha nyckeln till gåtan.
  • NeedfulThings
    Tom Araya skrev 2013-10-15 01:49:29 följande:
    Hatar smaken av lightläsk, smakar inledningsvis som om sockermängden är rejält reducerad men eftersmaken är som normalsötad läsk multiplicerad med två i sötma. Kräks
    Tyckte också det förr. Men jag har vant mig. Nu tycker jag vanlig läsk är skitäcklig istället. Pepsi Max har dock ingen eftersmak alls. Känner många som väljer den som förstahandsval!
  • Gurkan

Coca cola är min stora last. Men julmusten ligger inte långt efter!

• solosss
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 20:00:37 följande:
    Jag röstade på Pommac, men överlag får jag inför läsk ungefär samma känsla som inför folk som hänger upp IKEA-tavlor på sina väggar. 
    Haha varför då? 
  • Zuzanne
    VictoriaJ02 skrev 2013-10-14 09:30:43 följande:
    De flesta jag känner avskyr Trocadero, så jag trodde den inte "räknades"

Denna tråden bevisar motsatsen :)
Svar på tråden Godaste läsken?