• Anonym (fattarnoll)

Varför får jag inte mitt CSN-bidrag?

Hej!

Jag har nu pluggat i 1,5 månad och borde väl således fått mitt CSN? Men det har jag alltså inte. Varför och vem ringer man?
    Har ingen att fråga...

• Svar på tråden Varför får jag inte mitt CSN-bidrag?
  • Anonym (Cissi)

Du frågar CSN. Ring dem imorgon.

• Annzi83

Är du registrerad på kursen? Har du lämnat studieförsäkran till csn? Annars ring bara csn och fråga.

• Nape

Kolla dina sidor hos CSN, de kanske saknar en studieförsäkran.

Prata med skolan och be dem kolla så du är registrerad och att allt ser ok ut i deras dator.

• Anonym (fattarnoll)

Min studievägledare sa åt mig att skriva på ett papper och sen skulle det sköta sig självt sa han, nu är han pappaledig och går inte att få tag på...

Jag vet inte ens vad en studieförsäkran är.

• Anonym (fattarnoll)
    Nape skrev 2013-10-13 23:01:18 följande:
    Kolla dina sidor hos CSN, de kanske saknar en studieförsäkran.

Prata med skolan och be dem kolla så du är registrerad och att allt ser ok ut i deras dator.
    Mina sidor? Har jag sådana?Känner mig väldigt korkad...

Vet inte vem eller vad och knappt vilken skola jag ska kontakta heller, pluggar på distans och allt sköttes som sagt av studievägledaren.
  • Coccolina

tips... gå in på CSN:s hemsida och läs på.... 

Det är DU som aktivt måste meddela dem att du pluggar, DU som måste be din skola om studieförsäkran, DU som måste kolla med CSN så att de fått det de behöver....

Vet du inte vilken skola du läser vid (även om det är distans) så kolla upp det... Låter konstigt att du inte vet ens vilken skola du läser vid.... Läste själv distans via kompetenscentrum och läste då på NTI skolan.....

Du läser distans men hur?? Via korrespondans med gammal post?? Eller via nätet?? Om det är via nätet så ser du väl där vilken skola det är??

RIng CSN direkt imorgon... så som det är nu vet de inte ens om att du söker CSN bidrag...

gå till www.csn.se 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Dixie
    Anonym (fattarnoll) skrev 2013-10-13 23:03:54 följande:
    Mina sidor? Har jag sådana?Känner mig väldigt korkad... Vet inte vem eller vad och knappt vilken skola jag ska kontakta heller, pluggar på distans och allt sköttes som sagt av studievägledaren.

Även om du pluggar på distans måste du väl veta vilken skola du är inskriven ?
  • Anonym (fattarnoll)
    Coccolina skrev 2013-10-13 23:18:12 följande:
    tips... gå in på CSN:s hemsida och läs på.... 

Det är DU som aktivt måste meddela dem att du pluggar, DU som måste be din skola om studieförsäkran, DU som måste kolla med CSN så att de fått det de behöver....

Vet du inte vilken skola du läser vid (även om det är distans) så kolla upp det... Låter konstigt att du inte vet ens vilken skola du läser vid.... Läste själv distans via kompetenscentrum och läste då på NTI skolan.....

Du läser distans men hur?? Via korrespondans med gammal post?? Eller via nätet?? Om det är via nätet så ser du väl där vilken skola det är??

RIng CSN direkt imorgon... så som det är nu vet de inte ens om att du söker CSN bidrag...

gå till www.csn.se 
    Konstigt då att studievägledaren sa att det skulle sköta sig själv, gah hatar när han är otydlig!

Läser också på en sida som heter NTI, men vem ringer man där liksom? Har ju bara kontakt med min ämneslärare och han har troligen inte ansvar för csn..

Tack för tipsen, får ringa dem imorgon och förhoppningsvis få prata med en människa... Hatar att allt ska göras över internet!
  • Anonym (fattarnoll)
    Dixie skrev 2013-10-13 23:25:12 följande:

Även om du pluggar på distans måste du väl veta vilken skola du är inskriven ?
    NTI heter sidan, mer än så informerade inte studievägledaren mig om.
  • Anonym (hm)
    Anonym (fattarnoll) skrev 2013-10-13 23:25:26 följande:
    Konstigt då att studievägledaren sa att det skulle sköta sig själv, gah hatar när han är otydlig!

Läser också på en sida som heter NTI, men vem ringer man där liksom? Har ju bara kontakt med min ämneslärare och han har troligen inte ansvar för csn..

Tack för tipsen, får ringa dem imorgon och förhoppningsvis få prata med en människa... Hatar att allt ska göras över internet!
    du har inte ett bank id? du kan logga in med det på csn.se och därifrån göra din studieförsäkran..
Svar på tråden Varför får jag inte mitt CSN-bidrag?