Varför får jag inte mitt CSN-bidrag?
Hej!
Jag har nu pluggat i 1,5 månad och borde väl således fått mitt CSN? Men det har jag alltså inte. Varför och vem ringer man?
Har ingen att fråga...
Hej!
Jag har nu pluggat i 1,5 månad och borde väl således fått mitt CSN? Men det har jag alltså inte. Varför och vem ringer man?
Har ingen att fråga...
Du frågar CSN. Ring dem imorgon.
Är du registrerad på kursen? Har du lämnat studieförsäkran till csn? Annars ring bara csn och fråga.
Kolla dina sidor hos CSN, de kanske saknar en studieförsäkran.
Prata med skolan och be dem kolla så du är registrerad och att allt ser ok ut i deras dator.
Min studievägledare sa åt mig att skriva på ett papper och sen skulle det sköta sig självt sa han, nu är han pappaledig och går inte att få tag på...
Jag vet inte ens vad en studieförsäkran är.
tips... gå in på CSN:s hemsida och läs på....
Det är DU som aktivt måste meddela dem att du pluggar, DU som måste be din skola om studieförsäkran, DU som måste kolla med CSN så att de fått det de behöver....
Vet du inte vilken skola du läser vid (även om det är distans) så kolla upp det... Låter konstigt att du inte vet ens vilken skola du läser vid.... Läste själv distans via kompetenscentrum och läste då på NTI skolan.....
Du läser distans men hur?? Via korrespondans med gammal post?? Eller via nätet?? Om det är via nätet så ser du väl där vilken skola det är??
RIng CSN direkt imorgon... så som det är nu vet de inte ens om att du söker CSN bidrag...
gå till www.csn.se