Inlägg från: Peter Wallgren |Visa alla inlägg
  • Peter Wallgren

Jag vill inte leva mer.

Jag tänker så här: En sak är att du nu behöver stöd för att du och ditt barn ska kunna överleva den akuta krisen.

Men sedan handlar det om att du behöver bli medveten om varför du gett dig in i sällskap som tydligen utnyttjar dig, och varför du köpt ett bord på kredit. Kan det vara så att du saknar förmågan att skjuta upp en tillfredsställelse för att nå något bättre i framtiden? Bordet, tex, kunde antagligen köpts betydligt billigare på second hand, vilket är att föredra om man har en liten budget att röra sig med. Killen är ju gift, och då bör du inte ens överväga hans sällskap. Har du svårt att säga nej? Beror det måhända på att du känner dig värdelös? En sådan känsla grundläggs i barndomen, oftast genom bristande anknytning till föräldrarna, och genom att de inte lyckats bekräfta ens värde prestationslöst.

Att du inte tidigare kunnat känna så mycket, utom med denne kille, är något som vi kan samtala om ifall du vill. Kanske har det också med värdelöshetskänslor att göra, men det är svårt att veta utan att du berättar mer.

Du får gärna kontakta mig för samtal. Det kostar inget. [email protected]

Svar på tråden Jag vill inte leva mer.