• Kofot

Kaffe eller te?

Är du en kaffemänniska eller föredrar du te?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaffe eller te?
  • LillGris
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 19:53:46 följande:
    Sir Williams är väldigt gott, men lite menlöst. Spirulina känner jag inte till dock. Inget är dock som en kopp rykande Lapsang. Mer tjära till folket! 

Jo Lapsang är supergott faktiskt :) spirulina är vitt te, jag brukar dricka det innan jag går och lägger mig för då är jag alltid så tesugen men kan inte sova på svart te :)
  • cazh82

Fungerar inte utan kaffe på morgonen så det hänger på det, te kan vara gott ibland men inget som livet hänger på.

• DenNamnbitne
    LillGris skrev 2013-10-14 20:14:57 följande:

Jo Lapsang är supergott faktiskt :) spirulina är vitt te, jag brukar dricka det innan jag går och lägger mig för då är jag alltid så tesugen men kan inte sova på svart te :)
    Jag kanske skulle prova det där teet. Dock har jag aldrig någonsin haft svårt för att sova, men alltid kul att prova nya téer. 
  • LillGris
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 20:18:02 följande:
    Jag kanske skulle prova det där teet. Dock har jag aldrig någonsin haft svårt för att sova, men alltid kul att prova nya téer. 

Ja.. Min sambo blir lätt hysterisk, hag har över 30 lösteer hemma, han tycker det räcker med en påse earl grey...bah.
  • fluu

Te, kaffe smakar vidrigt, men luktar gott.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Aspie

Jag började dricka kaffe någon gång under mellanstadiet och slutade när jag gick ur gymnasiet (i samband med att jag slutade röka). När jag drack som mest kunde jag dricka en kanna (om inte mer) själv om dagen. Kom fram till att koffeinet (och nikotinet) var en av de bakomliggande faktorerna till mina migränanfall, så då var det lätt att välja te framför det svarta guldet på morgonen.

• mammasmirakel

Te.
    Jag har aldrig i mitt liv druckit en hel kopp kaffe :) inte sammanlagt heller trots att jag färsökt flera ggr.
    Inte sambon heller faktiskt, märkligt nog.

• fluu

Måste fråga här med....

De flesta kaffedrickare jag känner säger att de i början tyckte att kaffe smakade apa, men att de "tränade upp sig" till att gilla smaken och sen var fast? Var det så för er med? Samma säger öldrickare.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Majuni
    DenNamnbitne skrev 2013-10-14 19:53:46 följande:
    Sir Williams är väldigt gott, men lite menlöst. Spirulina känner jag inte till dock. Inget är dock som en kopp rykande Lapsang. Mer tjära till folket! 
    älskar kaffe, minst 5 koppar per dag... dricker te väldigt sällan.

Men... om jag någon gång dricker te så är det Lapsang. Gött! 
Svar på tråden Kaffe eller te?