• Anonym (Ekonomen)

Ekonomer av olika slag, vad tjänar ni?

Jag misstänker att jag har lite för låg lön, har kollat statistik men svårt att hitta bra underlag. Så jag frågar nu er, mest på skoj dock.. Vad tjänar ni ekonomer/civilekonomer i månaden samt ålder och kön? Jag, kvinna, 32 år, 35 500kr/mån.

• Svar på tråden Ekonomer av olika slag, vad tjänar ni?
  • SuzR

Finns väl olika kategorier men min sambo jobbar på bank och får 65.000 innan skatt plus bonus.

• Anonym (Ekonomen)
    SuzR skrev 2013-10-14 20:17:27 följande:
    Finns väl olika kategorier men min sambo jobbar på bank och får 65.000 innan skatt plus bonus.

Ok, får jag fråga hur gammal din sambo är?
  • Anonym (Ekonomen)
    SuzR skrev 2013-10-14 20:19:25 följande:
    Just det, han är snart 39 år

Ok, tack för svar!
  • Anonym (Erik)

Jag funderar på att plugga till ekonomisk rådgivare (yrkeshögskola). Det är väl en slags ekonom eller är jag helt ute och cykla? Är det svårt att få jobb inom det området idag? Vad är dina arbetsår uppgifter?

• Anonym (Ekonomen)
    Anonym (Erik) skrev 2013-10-14 20:23:24 följande:
    Jag funderar på att plugga till ekonomisk rådgivare (yrkeshögskola). Det är väl en slags ekonom eller är jag helt ute och cykla? Är det svårt att få jobb inom det området idag? Vad är dina arbetsår uppgifter?

Jag jobbar som analytiker inom industribranschen. Vet inte alls hur jobbsituationen ser ut för ek rådgivare tyvärr. Jag blev själv klar -08 och fick jobb efter 1,5 år.
  • Anonym (Erik)
    Anonym (Ekonomen) skrev 2013-10-14 20:28:30 följande:
    Jag jobbar som analytiker inom industribranschen. Vet inte alls hur jobbsituationen ser ut för ek rådgivare tyvärr. Jag blev själv klar -08 och fick jobb efter 1,5 år.

Okej, hur ser dina arbetsuppgifter ut? :)
  • Anonym (Ekonomen)

Omvärldsanalys, bevakning av konkurrenter, ta fram material samt presentera för medarbetare/chefer, delta i diverse konferenser som exempelvis hålls av olika branschorganisationer. Jobbar inte alls med kunder.

• Anonym (Erik)
    Anonym (Ekonomen) skrev 2013-10-14 20:36:12 följande:
    Omvärldsanalys, bevakning av konkurrenter, ta fram material samt presentera för medarbetare/chefer, delta i diverse konferenser som exempelvis hålls av olika branschorganisationer. Jobbar inte alls med kunder.

Okej, tack för svaret:)
Svar på tråden Ekonomer av olika slag, vad tjänar ni?