för att inte min dotter ska frysa i vinter??
Se till att hon har ordentligt varmt på fötterna i första hand är mitt tips. Stoppa i en varm yllesula i skon, det gör mycket. Under ridbyxorna ett par ordentliga ylle långkalsoner, de i merinoull är grymma. Termobyxor fungerar också när det är riktigt kallt. Sen underställströja, fleece eller nått som mellanlager och en fodrad vindtät jacka. Fodrade bra ridvantar finns men de är dyra, runt 500 lappen i ridsportbutik. Tänk på att vinden gör mycket kyla även för händerna. Inga ofodrade fleecevantar värmer tillräckligt från vinddraget som blir när hästen rör sig. Prova att cykla med vantarna, då vet man om de funkar eller ej för ridning. Själv rider jag i Hestras vantar för längsskidåkare. Relativt tunna så de ger en bra ridkänsla, men vindtäta och med grepp i skinn i handen. Super!!! Kommer själv i håg de där hemska ridlektionerna i konstläderridstövlar och fel kläder..... fy tusan, man frös ju så man grät ibland. Nu för tiden finns det även stövelvärmare som man "klickar till" och stoppar ner. Aldrig provat själv men ska tydligen fungera.