Normal 4-åring eller adhd?
Har en 4-årig pojke som är världens goaste och omtänksamaste. Däremot har han svårt att sitta still och det är alltid full fart. Igår på förskolan när jag hämtade honom började en pedagog att prata lite om hur han är på förskolan. Det kändes jättebra först att hon berättade hur han var men när vi kom hem blev jag jätteledsen och orolig. Tänk om han har någon diagnos, typ adhd... Tycker jag tjatar och bråkar ganska mycket på honom för att
han inte lyder. Däremot tycker jag att de senaste veckorna blivit mycket bättre hemma och så kommer detta på förskolan. Kunde inte tänka på något annat igår och har försökt läst en massa på nätet om adhd. Det de uppmärksammat på förskolan var att han har svårt att sitta still på samlingarna och börjat äta maten med händerna bland annat. Vet sedan tidigare att de sagt att han har lite svårt att "ta sig in i leken" när det är barn som redan leker. Att han lätt kan gå in och förstöra istället, just för att han inte vet hur han ska göra för att få vara med. Har alltid sagt att jag haft livfulla och "krävande" (förstå mig rätt) barn som tagit mycket tid. Men alla i min omgivning har hela tiden sagt att var glad att de är pigga och alerta då är det friska barn än om de bara skulle sitta stilla...
Någon som haft liknande barn som bara är helt normala livfulla 4-åringar som utvecklas utan att det behöver vara en diagnos???
Tacksam för svar!