Normal 4-åring eller adhd?
Man behöver inte ha en diagnos för att vara en livlig och glad 4 åring , ?! det är väl rätt så normalt. Nu vet jag ju som sagt inte hur många barn som är på hans avdelning likaså pedagoger. Men hur ska man kunna "följa" hålla koll på varendas barn utveckling. Det är lätt och märka och se dom som "sticker" ut. Samt vet jag inte hur lång tid han har gått där heller om det nu har med anpassning och göra. Har han kompisar där som han leker med annars?
Skulle din son möjligtvis ha ex adhd så får du troligtvis reda på det när han går i lågstadiet, jättesvårt och göra utredningar nu när dom är "små". Och skulle han ha ex adhd så är det väl bra och veta dels förståelsen och sen försöka underlätta så mycket som möjligt för att skola / vardag funkar för honom.
Min bror var ett livligt barn utan diagnos, han och hans kompisar rymde från dagis. Panik för dagis fröknar för en kort stund innan min brors pappa ringde och sa att dom hade kommit hem. Likaså var det på samlingarna att både jag och andra barn hade svårt och sitta stilla.
Vill bara säga att det behöver inte vara något konstigt. Men ta med det pedagogerna har sagt och blir det aktuellt under ex lågstadiet så har du det med dig.
Adhd går inte att bota dock medicinering men han är alldeles för ung för det. Försök prata med din son ex vilka han leker med, vad han har gjort på dagis utan att något runt omkring distraherar (ljud,tv ) .
Hoppas ja var till någon hjälp, och lycka till :)