• ärjagredo

När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?

Jag är gravid i vecka 20 med första barnet och undrar när det är dags för att inhandla vagn? Vad jag har hört så kan det vara upp till två månaders leveranstid, stämmer det?

Jag har inte köpt några kläder än och tänkte inte heller köpa särskilt mycket innan bebisen är här, utan lite basplagg så man klarar sig första tiden. Behövs storlek 44?

• Svar på tråden När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?
  • BusJohanna

Det kan iaf ta minst 2 veckor att få vagn om du köper den ny. Lättast är att kolla med butiken eller leveranstiden på nätet.

Strl 44 behövs sällan. Vid en normal graviditet behövs enstaka plagg i strl 50 sedan 56.

Vissa barn är t.o.m för stora för 50 från början. 44-46 är prematur och behövs sällan/aldrig till fullgångna bebisar (födda v38-42)

Grattis till magen ich lycka till.

• ärjagredo
    BusJohanna skrev 2013-10-17 08:47:32 följande:
    Det kan iaf ta minst 2 veckor att få vagn om du köper den ny. Lättast är att kolla med butiken eller leveranstiden på nätet.

Strl 44 behövs sällan. Vid en normal graviditet behövs enstaka plagg i strl 50 sedan 56.
    Vissa barn är t.o.m för stora för 50 från början. 44-46 är prematur och behövs sällan/aldrig till fullgångna bebisar (födda v38-42)

Grattis till magen ich lycka till.
     Tack för ditt svar! :)
  • nozpa

Nej stl 44 behöver du inte införskaffa om du väntas föda fullgången. Visst, bebisen kan vara liten och smal och kan kanske ha stl 44 när den föds. Men efter 1-2 veckor är det för litet. Så satsa på 50-56. Köp inte för mycket i t ex 62 och 68. Vissa bebisar hoppar nästan helt över en stl.
    Min första t ex hoppade från 62 till 74 på 1 månad. Min andra använde knappt stl 62 men däremot 68 länge.

Vagnen är olika. Vet att vissa vagnar kan ta 2-3 månader, medans vissa kan köpas samma vecka och dag. Ska du köpa en vagn som finns inne nu så går det förmodligen hyffsat snabbt.
    Kan vara skönt att ha vagnen klar.

• clembke

Jag beställde ny vagn på nätet. Fick hem den i sep o har bf i nov. Så två månader innan. (leveranstid ca 2 v)

Detta var mest för att vagnen levereras från Polen så ville ha hem den o kolla så att allt var helt o fungerade.

Beställer du från affär så säger dom väl att det kan ta upp till 2 månader. Sen har vissa affärer enstaka vagnar man får ta med på en gång.

• Frk Magnusson

Clembke! Vad var det för vagn och vilken sida? Har varit sugen på en implast spider när vår tvåa kommer men hittar inte vart jag ska köpa? Vart du nöjd med service?

• blomman07

Jag gick två dagar över tiden och jag behövde strl 44 i två veckor till min dotter. Men 50 fungerade ju det med, de satt löst och stort med det gör ju ingenting.

Du måste alltså inte köpa i 44, men att man bara behöver enstaka plagg i 50 stämmer absolut inte alltid. Vi använde det i nästan tre månader :)

• nozpa
    blomman07 skrev 2013-10-17 09:22:41 följande:
    Jag gick två dagar över tiden och jag behövde strl 44 i två veckor till min dotter. Men 50 fungerade ju det med, de satt löst och stort med det gör ju ingenting.

Du måste alltså inte köpa i 44, men att man bara behöver enstaka plagg i 50 stämmer absolut inte alltid. Vi använde det i nästan tre månader :)

Vi hade också stl 50 länge.
  • Cariol
    nozpa skrev 2013-10-17 09:25:57 följande:

Vi hade också stl 50 länge.
    Vi använde också 50 länge. Hade köpt alldeles för lite i den storleken.. men det löste sig ju :)
  • Mamman02

Mina barn kunde inte ens ha stl 50!
    Satsa mest på stl 56 eller 50/56! 

• nozpa

Köp både 50 och 56. Du kan handla när barnet kommit ut. :)

Svar på tråden När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?