• nozpa

När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?

Nej stl 44 behöver du inte införskaffa om du väntas föda fullgången. Visst, bebisen kan vara liten och smal och kan kanske ha stl 44 när den föds. Men efter 1-2 veckor är det för litet. Så satsa på 50-56. Köp inte för mycket i t ex 62 och 68. Vissa bebisar hoppar nästan helt över en stl.
    Min första t ex hoppade från 62 till 74 på 1 månad. Min andra använde knappt stl 62 men däremot 68 länge.

Vagnen är olika. Vet att vissa vagnar kan ta 2-3 månader, medans vissa kan köpas samma vecka och dag. Ska du köpa en vagn som finns inne nu så går det förmodligen hyffsat snabbt.
    Kan vara skönt att ha vagnen klar.

• nozpa
    blomman07 skrev 2013-10-17 09:22:41 följande:
    Jag gick två dagar över tiden och jag behövde strl 44 i två veckor till min dotter. Men 50 fungerade ju det med, de satt löst och stort med det gör ju ingenting.

Du måste alltså inte köpa i 44, men att man bara behöver enstaka plagg i 50 stämmer absolut inte alltid. Vi använde det i nästan tre månader :)

Vi hade också stl 50 länge.
  • nozpa

Köp både 50 och 56. Du kan handla när barnet kommit ut. :)

• nozpa
    ärjagredo skrev 2013-10-17 09:43:05 följande:
    Det är lite så jag tänker :) Det verkar vara så olika för alla :)

Med första hade vi handlat massor! Hälften ville vi inte ens använda på henne. Tyckte inte hon passade i det. Med andra handlade vi inte hälften så mycket. Mycket bättre.
    Man kommer vilja gå och handla när dom är födda. Jättemysigt att gå med vagnen på stan och småhandla lite tyckte jag. :)  
  • nozpa
    Galenavlänngtan skrev 2013-10-17 12:58:42 följande:
    Jag köpte en ny Emmaljunga city Cross på babyproffsen. Det tog drygt två månader att få den..

Emmaljunga har lång leveranstid.
    Köpte en UJ, dom hade inga i butik, men den kom från lagret veckan efter. Hade jag beställt en phil and teds så hade det tagit 3 månader.

Svar på tråden När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?