Inlägg från: ärjagredo |Visa alla inlägg
  • ärjagredo

När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?

Jag är gravid i vecka 20 med första barnet och undrar när det är dags för att inhandla vagn? Vad jag har hört så kan det vara upp till två månaders leveranstid, stämmer det?

Jag har inte köpt några kläder än och tänkte inte heller köpa särskilt mycket innan bebisen är här, utan lite basplagg så man klarar sig första tiden. Behövs storlek 44?

• Svar på tråden När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?
  • ärjagredo
    BusJohanna skrev 2013-10-17 08:47:32 följande:
    Det kan iaf ta minst 2 veckor att få vagn om du köper den ny. Lättast är att kolla med butiken eller leveranstiden på nätet.

Strl 44 behövs sällan. Vid en normal graviditet behövs enstaka plagg i strl 50 sedan 56.
    Vissa barn är t.o.m för stora för 50 från början. 44-46 är prematur och behövs sällan/aldrig till fullgångna bebisar (födda v38-42)

Grattis till magen ich lycka till.
     Tack för ditt svar! :)
  • ärjagredo
    nozpa skrev 2013-10-17 09:34:21 följande:
    Köp både 50 och 56. Du kan handla när barnet kommit ut. :)
    Det är lite så jag tänker :) Det verkar vara så olika för alla :)
  • ärjagredo
    clembke skrev 2013-10-17 09:18:01 följande:
    Jag beställde ny vagn på nätet. Fick hem den i sep o har bf i nov. Så två månader innan. (leveranstid ca 2 v)
    Detta var mest för att vagnen levereras från Polen så ville ha hem den o kolla så att allt var helt o fungerade.
    Beställer du från affär så säger dom väl att det kan ta upp till 2 månader. Sen har vissa affärer enstaka vagnar man får ta med på en gång.
    Tänkte också beställa från nätet och på många sidor så står det ju "i lager" så då känns det väl lite orimligt att det ska ta upp till 2 månader att få vagnen :)
    Vad köpte du för vagn?  
Svar på tråden När ska vagnen inhandlas? Behövs storlek 44 i kläder?