• Farissa

    Förlossnings depression .

    Det är så att jag är gravid med mitt andra barn ,och befinner mig i vecka 33 ! Min första förlossning var katastrof , flickan vägde 5 kg , och det tog jätte lång tid för mig att föda ut henne. efter förlossningen har jag haft djupt förlossnings depression , ville inte amma min dotter , kom aldrig fram till henne , och hade verkligen inga känslor för henne ....jag mådde jätte dåligt både psykisk och fysisk. och idag är jag inte beredd inför mitt andra förlossning , jag är rädd att jag kommer hamna igen i dipression och att förlossningen kommer vara svår. Hörde att det går mkt snabbare och lättare att föda andra barnet...är det sant ?


  • Svar på tråden Förlossnings depression .
  • JanaN

    Jag tycker du ska prata med din MVC om detta, det finns faktiskt en hel del hjälp att få. Det finns också Auroramottagningar som man kan få komma till. 

    Den andra förlossningen kan vara både svårare och lättare, det finns liksom inga garantier. 

  • SmultronSöt

    Är du orolig för att bebisen ska vara stor denna gången med? 

    Var det pga jobbig förlossning som du fick depression sist? Beroende på hur dåligt du mår och hur svår din förra förlossning var så kanske du kan diskutera tidigare igångsättning/KS med din barnmorska? Prata med denne så snart som möjligt om din rädsla är mitt tips!!!

    Kram och det löser sig! {#emotions_dlg.flower} 

    P.S Nu har inte jag några barn utan väntar min första här i dagarna. Mina äldre systrar menar dock båda två att i jämförelse med första förlossningen har deras andra varit en helt annan femma, med bättre kontroll på smärta, kroppen, att hålla rätt fokus... De säger att det inte har gått att jämföra, tvåan har för dem garanterat varit lättare!

Svar på tråden Förlossnings depression .