• Carran83

Sömnproblem vid fullmåne, bara en myt?

Jaha så ligger jag här igen mitt i natten och kan verkligen inte somna. Fick för mig att kolla upp månen då jag inte har någon som helst koll på den och jajamen visst är det fullmåne ute!
    Det slår aldrig fel och tydligen har jag varit sådan hela livet enligt min mor.

Hur är det med er andra, märker ni av något? Många säger att det är en myt men det tror jag inte ett smack på. Däremot har jag ingen aning om vad det kan bero på heller....
    Någon som vet?

• Svar på tråden Sömnproblem vid fullmåne, bara en myt?
  • Millan83

Japp! Påverkas också av den. Kommer inte till ro, känns som att nån drar i mej, att jag nästan småsvävar och kan inte slappna av. Jobbigt är det!

• Aniiee

Hade jag varit lagd åt det hållet hade jag skyllt nattens migrän på månen. Men jag är inte lagd åt det hållet......

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Lindsey Egot the only one

Japp det stämmer att folk sover sämre vid fullmåne samt att fler förlossningar startar vid fullmåne.

• Siilje

Jag kunde inte sova då jag hade hund. Den blev helt tokig vid fullmåne.

• Brumma

Ingen i min familj sover speciellt bra vid fullmåne - oavsett om man vet att det är det eller inte..
    Har vi en period med dålig sömn brukar det visa sig att det varit runt fullmåne.
    Få har trott oss när vi sagt detta så det är ganska kul att numera kunna hänvisa till att man forskat fram ett samband :)
    Antar att vissa påverkas mer o vissa mindre helt enkelt..
    mobil.svd.se/c.jsp;jsessionid

• Carran83

Intressant att höra att det ändå är såpass många som märker av det. Säger man något annar brukar man ju få höra att det bara är inbillning.
    Tycker nämligen att min dotter sover mer oroligt nu med.

• idis78

Båda mina barn har i perioder sovit dåligt vid fullmåne. De har definitivt inte haft koll på i vilken fas månen är...

Jag märkte av det mycket när jag var yngre. Skitjobbigt!

• sextiotalist

Det finns säkert de som påverkas, jag tillhör inte dom. Själv så jag djupt och gott hela natten, fullmåne var det vet jag

Svar på tråden Sömnproblem vid fullmåne, bara en myt?