• Anonym (NuDe)

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Går på simning med mina barn som är 7 och 11 år. Killar som går och byter om inne hos killarnas omklädning. Jag själv är mamma och går igenom tjejernas omklädning för att komma till simhallen där jag möter mina barn. Inne på tjejernas finns alltid mammor som tar med sig sina STORA pojkar in där...bland tjejer i samma ålder.. ca 11-12 år!! Är det bara jag som tycker att det är sjukt konstigt? Hade jag varit 11-12 hade jag aldrig velat att en kille i samma ålder såg mig i duschen! Ska man säga till dem?

• Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???
  • Fettofar

Ja det tycker jag du ska göra. När man är så gammal har man ingen rätt att vara i tjejernas omklädningsrum. Om du inte vill säga till personerna kan du väl säga till någon som jobbar där?

• Anonym (NuDe)
    Fettofar skrev 2013-10-19 16:24:33 följande:
    Ja det tycker jag du ska göra. När man är så gammal har man ingen rätt att vara i tjejernas omklädningsrum. Om du inte vill säga till personerna kan du väl säga till någon som jobbar där?

Ja det är klart...ska säga till personalen nästa gång. Tycker faktiskt att det är konstigt att själv byta om då. Vad tycker ni är MAX ålder?
  • Fettofar
    Anonym (NuDe) skrev 2013-10-19 16:26:58 följande:
    Ja det är klart...ska säga till personalen nästa gång. Tycker faktiskt att det är konstigt att själv byta om då. Vad tycker ni är MAX ålder?

Jag tycker max ålder är 8 år.
  • Mamori

De kanske har någon form av funktionshinder som inte syns som gör att de inte kan byta om själva? Har själv en 7åring som inte skulle kunna göra det och troligtvis inte om tre år heller.

• Anonym (NuDe)
    Mamori skrev 2013-10-19 17:28:24 följande:

De kanske har någon form av funktionshinder som inte syns som gör att de inte kan byta om själva? Har själv en 7åring som inte skulle kunna göra det och troligtvis inte om tre år heller.

Det kan stämma men då får mammorna förklara det. Och inte så många med osynliga funktionshinder varje gång? Visserligen om de går i särskild simgrupp... Men då borde de ha en manlig ledare med sig till omklädningsrummet. Hmm?
  • Curlie
    Mamori skrev 2013-10-19 17:28:24 följande:

Det finns omklädningsrum för handikappade på de flesta badhus pch simhallar.
  • Mamori
    Curlie skrev 2013-10-19 17:43:20 följande:

Det finns omklädningsrum för handikappade på de flesta badhus pch simhallar.
    Bra i så fall Såna där familjerum där flera kan byta om är ju super.

Men det är nog svårt att förklara för alla i omklädningsrummet varje gång, speciellt om man ska göra det varje gång det kommer in någon ny.
  • Curlie
    Mamori skrev 2013-10-19 17:46:10 följande:

Men det är nog svårt att förklara för alla i omklädningsrummet varje gång, speciellt om man ska göra det varje gång det kommer in någon ny.

Ja det kan jag tänka mig. Det ska ju vara personalens ansvar att hänvisa till de omklädningsrummen i sådana fall.
  • Anonym (NuDe)
    Mamori skrev 2013-10-19 17:46:10 följande:

:D Hahaha...förklara i högtalare varje gång någon stiger in :D
  • Anonym (NuDe)
    Anonym (NuDe) skrev 2013-10-20 11:14:42 följande:

:D Hahaha...förklara i högtalare varje gång någon stiger in :D

megafon menade jag :)
Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???