• Anonym (NuDe)

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Går på simning med mina barn som är 7 och 11 år. Killar som går och byter om inne hos killarnas omklädning. Jag själv är mamma och går igenom tjejernas omklädning för att komma till simhallen där jag möter mina barn. Inne på tjejernas finns alltid mammor som tar med sig sina STORA pojkar in där...bland tjejer i samma ålder.. ca 11-12 år!! Är det bara jag som tycker att det är sjukt konstigt? Hade jag varit 11-12 hade jag aldrig velat att en kille i samma ålder såg mig i duschen! Ska man säga till dem?

• Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???
  • Themis

Det står skyltat på vårt bad att det är till 9 år max som barn får gå in på "fel" omklädningsrum.

Sen förväntas man klara sig själv.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • Anonym (ARG)

JAG HADE BLIVIT SÅ FÖRBANNAD OM JAG VARIT DU. Jag hade frågat killen och mamma direkt "Vad gör din son inne på tjejernas omklädningsrum?"
    Jag anser att när man är 7-8 så kan man klä av och på sig själv, och då kan man gå till sitt omklädningsrum.
    Om mina döttrar åker och badar med sin pappa (dom är 5 och 6) så går dom själva in till tjejernas omklädningsrum. Om dom har några problem där inne så frågar dom snällt någon av de äldre damerna eller mammorna där om hjälp. Aldrig att mina döttrar skulle få visa sig för vuxna män, som mycket väl skulle kunna vara pedofiler, dom går in på sitt omklädningsrum och hjälper varandra om det är något problem. Det går väldigt snabbt för dom och sedan möter dom deras pappa precis utanför omklädningrummen. Dom badar ju självklart inte.
    Innan dom var 4-5 så följde jag alltid med, följde jag inte med så åkte dom helt enkelt inte och badade.
    Oftast så har dom badkläderna under kläderna när dom behöver åka med pappa, och det är rätt ofta eftersom båda går i simning och jag inte alls kan. Duscha gör dom hemma efter träningen.

• Zirup

Arg: Är ni inte oroliga för att det kan finnas kvinnliga pedofiler inne på damernas?

• mayapapaya
    Anonym (ARG) skrev 2013-10-27 18:16:38 följande:
    Oftast så har dom badkläderna under kläderna när dom behöver åka med pappa, och det är rätt ofta eftersom båda går i simning och jag inte alls kan. Duscha gör dom hemma efter träningen.
    Ni är väl medveten om att man behöver duscha utan badkläder innan man träder in i bassängen? Så även om dina små flickor har badkläder under sina vanliga kläder så måste de ta av sig badkläderna, duscha och sedan ta på dem igen. Detta av hygienskäl.
  • Dr Mupp
    Mithi skrev 2013-10-20 22:17:10 följande:
    Jag har sett dessa omklädningsrum i Polen och där går alla in i samma omklädningsrum. 
    Sen finns det bås (insynsskyddad med lås självklart) som är fritt fram att använda... Inga diskussioner om vilket omklädningsrum barnet ska använda eller vart transsexuella hör hemma. Alla använder var sitt bås. Duscharna finns dock tyvärr inte i båsen.

Jag gillar verkligen deras system med gemensamt omklädningsrum/bås. 
    Men steget längre hade varit separata duschar också (bås). 
    Så ser det ut i Vattenpalatset i Eskilstuna. Man kommer upp i en stor hall med skåp och bås. där byter alla om. Sen är det könsskilda duschar bara. Superbra. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (ARG)
    mayapapaya skrev 2013-10-27 20:37:44 följande:
    Ni är väl medveten om att man behöver duscha utan badkläder innan man träder in i bassängen? Så även om dina små flickor har badkläder under sina vanliga kläder så måste de ta av sig badkläderna, duscha och sedan ta på dem igen. Detta av hygienskäl.
    För det gör ju så många? Även om alla skulle göra så skulle bassängerna fortfarande vara ohygieniska pga små ungar som kissar i dom och så. Dessutom så har jag aldrig hört att man ska duscha utan, det står bara att man ska skölja av sig snabbt i duschen innan man går i. Ingenting om att man ska klä av sina badkläder och sen ta på dom igen? Jag har då ALDRIG sett någon göra så, aldrig. Mina barn kan ju duscha av sig snabbt innan dom går i bassängen, det gör alla. Men att klä av sig innan man går i bassängen har jag som sagt aldrig hört något om, det har du nog fått om bakfoten.

• Surpuppan
    Anonym (ARG) skrev 2013-10-28 07:43:22 följande:
    För det gör ju så många? Även om alla skulle göra så skulle bassängerna fortfarande vara ohygieniska pga små ungar som kissar i dom och så. Dessutom så har jag aldrig hört att man ska duscha utan, det står bara att man ska skölja av sig snabbt i duschen innan man går i. Ingenting om att man ska klä av sina badkläder och sen ta på dom igen? Jag har då ALDRIG sett någon göra så, aldrig. Mina barn kan ju duscha av sig snabbt innan dom går i bassängen, det gör alla. Men att klä av sig innan man går i bassängen har jag som sagt aldrig hört något om, det har du nog fått om bakfoten.

Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt. 

Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   
  • Anonym (ARG)
    Surpuppan skrev 2013-10-28 08:12:07 följande:

Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt. 

Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   
    Gud vad konstigt. Jag har som sagt aldrig sett en skylt eller någon göra det. På vårt badhus duschar man bara av sig lite snabbt och sedan går man i poolerna. Och det är ändå ett känt äventyrsbad, och inga gör något annat. Det står bara en liten skylt "duscha av er innan ni går i poolerna" typ. Och det gör alla. Men som om någon skulle duscha håret både innan och efter bad? Vem orkar ens det? Det är dessutom dåligt för håret att shampoonera för ofta så det är otroligt dumt av dom som gör det. Dessutom duschar jag och många andra aldrig nakna, fan heller att jag tänker göra det för att någon på FL säger att man SKA det?
  • Anonym (uppdelat)

Jag är pappa och jag reagerar på rena motsatsen.
    Har två pojkar jag tar med när vi byter om, i omklädningsrummet ser jag ofta unga flickor/tonårstjejer, 8-13 följa sina pappor.
    Sist var det en tjej som bytte om, runt 13 skulle jag säga, i pubertet, med en svettig arab mitt emot sig som inte dolde ett skit av vad det var han hjärndött och med begär glodde på.
    Tyckte så synd  om den stackars flickan som var synlig generad.

• sextiotalist
    Surpuppan skrev 2013-10-28 08:12:07 följande:

Oj ska man, jag tvålar aldrig in hela min kropp någonsin, inte heller tvättar jag mitt hår varje gång jag duschar, hade jag gjort så, då hade jag troligen aldrig kunnat vara på ett badhus, inte nog med att vattnet i sig torkar ut, men tvål, då är det kört.
    Man duschar av sig för att bli av med ytligt smuts och att man inte får ha kalsonger beror bla på att de är smutsiga och avger fibrer och stoff som gör att reningsanläggningen får ett tuffare arbete 
Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???