• Anonym (NuDe)

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Går på simning med mina barn som är 7 och 11 år. Killar som går och byter om inne hos killarnas omklädning. Jag själv är mamma och går igenom tjejernas omklädning för att komma till simhallen där jag möter mina barn. Inne på tjejernas finns alltid mammor som tar med sig sina STORA pojkar in där...bland tjejer i samma ålder.. ca 11-12 år!! Är det bara jag som tycker att det är sjukt konstigt? Hade jag varit 11-12 hade jag aldrig velat att en kille i samma ålder såg mig i duschen! Ska man säga till dem?

• Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???
  • Anonym (storväxta barn)

Vår son fick följa med mig på damernas upp t.o.m. 8 år. Ändå var det några gånger folk blängde, En gång fick jag säga till några småtjejer i 11-årsåldern som stod och viskade, att han bara var 8. De trodde att han var 11-12 sa de. Han var inte extremt stor, men ganska lång för sin ålder, men totalt ointresserad av tjejer. Anledningen till att jag inte ville skicka in honom ensam till herrarnas var att det finns ibland stora gäng med tonåringar där som "härjar loss" och beter sig illa, och väldigt sällan någon badvakt i omklädningsrummen. 
    Jag har också varit lite rädd för pedofiler. Min son har blivit "uppraggad" en gång av en vuxen karl som frågade intima frågor och om han inte skulle hänga med till gymmet. Då var han 12 och hade vett att gå därifrån (och berätta hemma). Det var inte på badhuset, men i ett helt vanligt sammanhang, så jag vill varna er andra att inte vara för naiva heller. 

• Essien
    Surpuppan skrev 2013-10-28 08:12:07 följande:
    Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt.  Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   

Haha va?!?! Schamponera håret innan man badar? Ni måste ha ett väldigt unit badhus för i alla jag har varit så står det endast att man ska "skölja av sig" innan inträde till bassängen..
  • Anonym (ung kvinna)

Nä, inte okej. Jag hade själv både hår på snippan och bröst som 9-åring och hade fått min mens när jag var 10. Alla över en ålder då många barn faktiskt startar puberteten anser jag ska vara på sitt egna omklädesrum. 7 år och över, alltså skolåldern bör man klara av att byta om utan föräldrar. Hur lyckas alla dessa 7-åringar annars att göra det på gymnastiken i skolan?! Vi hade i alla fall inte lärare i omklädningsrummen, läraren hade eget omklädningsrum...

• Surpuppan
    Essien skrev 2013-10-28 11:05:12 följande:

Haha va?!?! Schamponera håret innan man badar? Ni måste ha ett väldigt unit badhus för i alla jag har varit så står det endast att man ska "skölja av sig" innan inträde till bassängen..

Ett av Sveriges största äventyrsbad.
  • Dr Mupp
    Surpuppan skrev 2013-10-28 08:12:07 följande:

Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt. 

Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   
    Det gör ingen här. Simskolorna lär barnen att man ska duscha av sig snabbt innan man hoppar i bassängen. Dykklubben duchar inte alls innan. Sitter lappar om att man inte får ha underkläder under badkläderna. 

Mina barn duchar snabbt av sig innan simskolan och sen duschar de ordentligt när de kommer hem,  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Simhallsvärd/simskolelärare)

Man ska duscha ordentligt (huvud/hår, armhålor, underliv och fötter är viktigaste ställena) innan man går ner i simbassäng/pool, anledningen är att man ska få bort alla hudavlagringar, avföring mm, det är också av den anledningen man inte ska ha några kläder på sig när man duschar, det är även därför många badhus har förbud mot underkläder under badkläderna.

• Dr Mupp
    Anonym (Simhallsvärd/simskolelärare) skrev 2013-10-28 23:38:10 följande:
    Man ska duscha ordentligt (huvud/hår, armhålor, underliv och fötter är viktigaste ställena) innan man går ner i simbassäng/pool, anledningen är att man ska få bort alla hudavlagringar, avföring mm, det är också av den anledningen man inte ska ha några kläder på sig när man duschar, det är även därför många badhus har förbud mot underkläder under badkläderna.
    Jag kommer inte strippa på badhus. Vill folk se mig nakna så får det betala. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Ostkusten)
    Dr Mupp skrev 2013-10-28 23:56:34 följande:
    Jag kommer inte strippa på badhus. Vill folk se mig nakna så får det betala. 
    I det badhus vi brukar åka till har bl.a. följande regler:

"

- att badning sker endast i badkläder (inga kalsonger eller trosor under badbyxor/-dräkt)

- att man alltid ska duscha och tvätta sig innan bad och bastu

"

Dessa regler är samma som i alla badhus som jag har besökt.
  • Anonym (dusch)

där jag går ska man oxå tvätta håret och tvåla in kroppen före besök av pool... så äckligt med de som struntar i det...
    de som inte kan hålla hygienregler borde inte få vistas i badhus!

• sextiotalist
    Anonym (dusch) skrev 2013-10-29 12:08:23 följande:
    där jag går ska man oxå tvätta håret och tvåla in kroppen före besök av pool... så äckligt med de som struntar i det...

Vilken tur att vi inte behöver det där jag badar, för då hade jag inte kunnat simma alls. Eftersom min hud bli narig och frasig av tvål, så sannolkheten att jag lämnar hudpartiklar större om jag utsätter min kropp för den nötningen som tvål innebär.

Samma sak med min hårbotten 
  • Pampim

Bara läst TS och kan bara hålla med!

Så taskigt mot småtjejerna att ta in stora småpojkar! Hade aldrig tagit med mig min sexårige gosse på damernas och hade inte själv trivts i ett omklädningsrum med en massa halv-pubertala gossar!! På sonens simträning ser jag pojkar så stora som nio år i damernas, vad fan klipp navelsträngen eller stanna hemma!

• Anonym (Ostkusten)
    sextiotalist skrev 2013-10-29 12:10:52 följande:

Vilken tur att vi inte behöver det där jag badar, för då hade jag inte kunnat simma alls. Eftersom min hud bli narig och frasig av tvål, så sannolkheten att jag lämnar hudpartiklar större om jag utsätter min kropp för den nötningen som tvål innebär.

Samma sak med min hårbotten 
    Vad använder du när du tvättar dig (hemma)?

Använder du bara vatten?
  • sextiotalist
    Anonym (Ostkusten) skrev 2013-10-29 14:21:25 följande:
    Vad använder du när du tvättar dig (hemma)?
    Använder du bara vatten?
    Endast tvål under armarna och händerna när jag varit på toaletten eller är smutsig
  • Surpuppan
    Anonym (Simhallsvärd/simskolelärare) skrev 2013-10-28 23:38:10 följande:

TACK!

Denna tråd får mig verkligen att aldrig mer vilka åka till ett badhus. Vilka snuskiga människor det finns.  
  • Surpuppan
    Anonym (dusch) skrev 2013-10-29 12:08:23 följande:

Håller helt med! Äckligt!
  • Anonym (Original Gangster OG)

[quote=71426556][quote-nick]Anonym (NuDe) skrev 2013-10-19 16:20:22 följande:[/quote-nick]Går på simning med mina barn som är 7 och 11 år. Killar som går och byter om inne hos killarnas omklädning. Jag själv är mamma och går igenom tjejernas omklädning för att komma till simhallen där jag möter mina barn. Inne på tjejernas finns alltid mammor som tar med sig sina STORA pojkar in där...bland tjejer i samma ålder.. ca 11-12 år!! Är det bara jag som tycker att det är sjukt konstigt? Hade jag varit 11-12 hade jag aldrig velat att en kille i samma ålder såg mig i duschen! Ska man säga till dem?[/quote

nä inte ska man säga till dem vore kanske pinsammt typ. Men man kan säga åt personalen som typ klaga lite att det är stora killar inne på damernas t.ex. Men jo 11-12 år är alllllllllldeles för "gamla" in på damernas grensen går vi 7 år 11-12 åringar har ju redan intresset för flickor vaknat och där då i damernas omklädningsrum så är det ju snippor överallt t.o.m. nån i deras ålder om de då ser en snygg söt tjej i deras ålder och naken dessutom så reser sig snoppen i rasande fart till full erektion det tar 4 sekunder från slak till full erektion vid kraftig sexuell upphetsning just t.ex. en söt tjej. Pinnsamt för pojken stå där i full stond som inte går att dölja och erektion kan komma utan orsak i den åldern så absolut de killarna ska till herrarnas

• n bengtsson

Jag har varit med om motsatsen. Jag var i ett badhus för ett antal år sedan, hade tagit av mig och gick mot duschen då jag såg i ögonvrån en vuxen man och ett barn/ungdom.

Kunde inte låta bli att i duschen vända mig så att jag såg tydligare, och då såg jag att det var en man med en flicka. Hon var inte liten, jag såg att hon börjat få bröst och när hon vände sig om lite till såg jag att hon börjat få lite könshår mellan benen.

Började fundera på om hon verkligen ville vara där, men då såg jag att hon var lätt förståndshandikappad. Pappan ville/kunde nog inte lämna henne ensam.
    Knepig situation. Men eftersom flickan verkade vara bekväm med situationen, hon såg inte ut att vara generad alls, tänkte jag att - va bra, han fixar så dottern kommer till badhuset trots allt! 

Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???