Inlägg från: Anonym (NuDe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NuDe)

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Går på simning med mina barn som är 7 och 11 år. Killar som går och byter om inne hos killarnas omklädning. Jag själv är mamma och går igenom tjejernas omklädning för att komma till simhallen där jag möter mina barn. Inne på tjejernas finns alltid mammor som tar med sig sina STORA pojkar in där...bland tjejer i samma ålder.. ca 11-12 år!! Är det bara jag som tycker att det är sjukt konstigt? Hade jag varit 11-12 hade jag aldrig velat att en kille i samma ålder såg mig i duschen! Ska man säga till dem?

• Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???
  • Anonym (NuDe)
    Fettofar skrev 2013-10-19 16:24:33 följande:
    Ja det tycker jag du ska göra. När man är så gammal har man ingen rätt att vara i tjejernas omklädningsrum. Om du inte vill säga till personerna kan du väl säga till någon som jobbar där?

Ja det är klart...ska säga till personalen nästa gång. Tycker faktiskt att det är konstigt att själv byta om då. Vad tycker ni är MAX ålder?
  • Anonym (NuDe)
    Mamori skrev 2013-10-19 17:28:24 följande:

De kanske har någon form av funktionshinder som inte syns som gör att de inte kan byta om själva? Har själv en 7åring som inte skulle kunna göra det och troligtvis inte om tre år heller.

Det kan stämma men då får mammorna förklara det. Och inte så många med osynliga funktionshinder varje gång? Visserligen om de går i särskild simgrupp... Men då borde de ha en manlig ledare med sig till omklädningsrummet. Hmm?
  • Anonym (NuDe)
    Mamori skrev 2013-10-19 17:46:10 följande:
    Bra i så fall Såna där familjerum där flera kan byta om är ju super.

Men det är nog svårt att förklara för alla i omklädningsrummet varje gång, speciellt om man ska göra det varje gång det kommer in någon ny.

:D Hahaha...förklara i högtalare varje gång någon stiger in :D
  • Anonym (NuDe)
    Anonym (NuDe) skrev 2013-10-20 11:14:42 följande:

:D Hahaha...förklara i högtalare varje gång någon stiger in :D

megafon menade jag :)
  • Anonym (NuDe)
    Anonym (Arg mamma) skrev 2013-10-20 21:49:33 följande:
    Var och simmade med min trettonåriga dottern en gång för några månader sedan. En kvinna kom in efter oss och med in i omklädningsrummet har hon sin son som var ca 13-14. Jag kunde med blotta ögat se och förstå att han hade speciella behov, någon form av trisomidiagnos. Hela tiden vi bytte om stod han och STIRRADE på min dotter. Hans mamma fick knappt kontakt med honom så som han glodde och KOMMENTERADE min dotter när hon var avklädd och försökte skyla sig. Han stod och pekade och fnissade och ärligt talat var jag inte lågt ifrån att ge honom en rak höger eller två för att på tyst på honom i det läget men jag har turligt nog självkontroll. Dottern låste in sig på toan och vägrade komma ut på en halvtimme och då fick vi åka hem istället för att hon var så ledsen. Pojkens mamma gjorde inte ett skvatt för att få kontroll på situationer utan himlade förstrött med ögonen som om att det hela var ok. Handikappad eller inte, den där ungen var mkt väl medveten om att min tjej var naken och hur "spännande" det var att uppmärksamma. Hör fortfarande hans frustande skratt i minnet och blir fan förbannad. Jag tar mer än gärna hänsyn till de med speciella behov i samhället men det ska faaaaan inte bli på bekostnad av andras välmående. Det tig en månad innan min dotter vågade sig dit igen och hon bytte om inlåst på toan och vägrade duscha utan badkläder. INTE OK! Så nej, handikapp ursäktar inte att de går in och byter om med jämnåriga av motsatt kön. Bara för att man har funktionsnedsättningar så betyder inte det att de är helt asexuella varelser som ute fattat grejen med nakenhet..

EXAKT!
Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???