• Dr Mupp

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Mithi skrev 2013-10-20 22:17:10 följande:
    Jag har sett dessa omklädningsrum i Polen och där går alla in i samma omklädningsrum. 
    Sen finns det bås (insynsskyddad med lås självklart) som är fritt fram att använda... Inga diskussioner om vilket omklädningsrum barnet ska använda eller vart transsexuella hör hemma. Alla använder var sitt bås. Duscharna finns dock tyvärr inte i båsen.

Jag gillar verkligen deras system med gemensamt omklädningsrum/bås. 
    Men steget längre hade varit separata duschar också (bås). 
    Så ser det ut i Vattenpalatset i Eskilstuna. Man kommer upp i en stor hall med skåp och bås. där byter alla om. Sen är det könsskilda duschar bara. Superbra. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Surpuppan skrev 2013-10-28 08:12:07 följande:

Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt. 

Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   
    Det gör ingen här. Simskolorna lär barnen att man ska duscha av sig snabbt innan man hoppar i bassängen. Dykklubben duchar inte alls innan. Sitter lappar om att man inte får ha underkläder under badkläderna. 

Mina barn duchar snabbt av sig innan simskolan och sen duschar de ordentligt när de kommer hem,  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Anonym (Simhallsvärd/simskolelärare) skrev 2013-10-28 23:38:10 följande:
    Man ska duscha ordentligt (huvud/hår, armhålor, underliv och fötter är viktigaste ställena) innan man går ner i simbassäng/pool, anledningen är att man ska få bort alla hudavlagringar, avföring mm, det är också av den anledningen man inte ska ha några kläder på sig när man duschar, det är även därför många badhus har förbud mot underkläder under badkläderna.
    Jag kommer inte strippa på badhus. Vill folk se mig nakna så får det betala. 
Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???