Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Surpuppan skrev 2013-10-28 08:12:07 följande:

Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt. 

Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   
    Oj ska man, jag tvålar aldrig in hela min kropp någonsin, inte heller tvättar jag mitt hår varje gång jag duschar, hade jag gjort så, då hade jag troligen aldrig kunnat vara på ett badhus, inte nog med att vattnet i sig torkar ut, men tvål, då är det kört.
    Man duschar av sig för att bli av med ytligt smuts och att man inte får ha kalsonger beror bla på att de är smutsiga och avger fibrer och stoff som gör att reningsanläggningen får ett tuffare arbete 
  • sextiotalist
    Anonym (dusch) skrev 2013-10-29 12:08:23 följande:
    där jag går ska man oxå tvätta håret och tvåla in kroppen före besök av pool... så äckligt med de som struntar i det...
    de som inte kan hålla hygienregler borde inte få vistas i badhus!

Vilken tur att vi inte behöver det där jag badar, för då hade jag inte kunnat simma alls. Eftersom min hud bli narig och frasig av tvål, så sannolkheten att jag lämnar hudpartiklar större om jag utsätter min kropp för den nötningen som tvål innebär.

Samma sak med min hårbotten 
  • sextiotalist
    Anonym (Ostkusten) skrev 2013-10-29 14:21:25 följande:
    Vad använder du när du tvättar dig (hemma)?
    Använder du bara vatten?
    Endast tvål under armarna och händerna när jag varit på toaletten eller är smutsig
Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???