Inlägg från: Surpuppan |Visa alla inlägg
  • Surpuppan

Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???

Anonym (ARG) skrev 2013-10-28 07:43:22 följande:
    För det gör ju så många? Även om alla skulle göra så skulle bassängerna fortfarande vara ohygieniska pga små ungar som kissar i dom och så. Dessutom så har jag aldrig hört att man ska duscha utan, det står bara att man ska skölja av sig snabbt i duschen innan man går i. Ingenting om att man ska klä av sina badkläder och sen ta på dom igen? Jag har då ALDRIG sett någon göra så, aldrig. Mina barn kan ju duscha av sig snabbt innan dom går i bassängen, det gör alla. Men att klä av sig innan man går i bassängen har jag som sagt aldrig hört något om, det har du nog fått om bakfoten.

Nej, du har fått det om bakfoten. Man SKA duscha naken innan, och inte lite snabbt, utan tvåla av sig och tvätta håret med schampo. På vårt bad finns stora skyltar i duschrummet om detta. Jag ser sällan någon bryta mot detta faktiskt. 

Det var även problem på vårt bad att unga killar behöll sina vanliga kalsonger på under badshortsen. Detta kom det också upp skyltar om, och det uppmärksammades t.o.m. i lokaltidningen.   
  • Surpuppan
    Essien skrev 2013-10-28 11:05:12 följande:

Haha va?!?! Schamponera håret innan man badar? Ni måste ha ett väldigt unit badhus för i alla jag har varit så står det endast att man ska "skölja av sig" innan inträde till bassängen..

Ett av Sveriges största äventyrsbad.
  • Surpuppan
    Anonym (Simhallsvärd/simskolelärare) skrev 2013-10-28 23:38:10 följande:
    Man ska duscha ordentligt (huvud/hår, armhålor, underliv och fötter är viktigaste ställena) innan man går ner i simbassäng/pool, anledningen är att man ska få bort alla hudavlagringar, avföring mm, det är också av den anledningen man inte ska ha några kläder på sig när man duschar, det är även därför många badhus har förbud mot underkläder under badkläderna.

TACK!

Denna tråd får mig verkligen att aldrig mer vilka åka till ett badhus. Vilka snuskiga människor det finns.  
  • Surpuppan
    Anonym (dusch) skrev 2013-10-29 12:08:23 följande:
    där jag går ska man oxå tvätta håret och tvåla in kroppen före besök av pool... så äckligt med de som struntar i det...
    de som inte kan hålla hygienregler borde inte få vistas i badhus!

Håller helt med! Äckligt!
Svar på tråden Stora pojkar i tjejernas omklädningsrum???