Pco med avbruten behandling HJÄLP
Om du redan vet att du har PCO, och dessutom varit oskyddad i 7 år redan, så skulle jag säga att det bara är slöseri med tid att hålla på med hemmakurer. Bättre att ta emot den hjälp som ni behöver och som ger större chans att lyckas.
Har du gått ner i vikt och mensen funkar lite bättre än förut så kan det mycket väl vara så att Pergotime hjälper dig bättre den här gången. Det skadar inte att prova någon enstaka kur i alla fall innan ni tar ställning till vidare behandling, det där kan du säkert diskutera dig fram till med din läkare. Och självklart bör mannen också kollas snarast! Helt onödigt att ta läkemedel eller försöka trixa på egen hand utan att veta att hans delar funkar som de ska.
Men visst, har mensen blivit mer frekvent så är det sannolikt att du har fått igång din ägglossning också, och då ökar ju förstås chanserna stort att lyckas utan hjälp. Har du tagit äl-tester och/eller tempat för att se om det verkar funka? Det kan ju annars vara ett tips att börja med. Sen kan man ju inte veta om det tänker fortsätta hålla samma takt, men man kan ju hoppas i alla fall.
Jag förstår givetvis att det är tungt att hålla på med undersökningar och behandlingar via vården, jag har ju också varit där, men tänk så här: Tabletter som tabletter, Pergotime eller Rosenrot, vad spelar det egentligen för roll? Skillnaden är att med Pergo får du förhoppningsvis lite kontroller som vul och blodprover, vilket ger dig mer koll på om och hur kroppen svarar på behandlingen och ungefär när du kan förvänta sig ägglossning för att kunna ligga i lite extra de dagarna. Med rosenrot eller andra naturläkemedel har du egentligen ingen koll alls.