• effe

Första barnet bf i juli 2014

Hej allihopa.. :) tur att jag hitta denna tråden, va inne i någon annan men det var många som hade barn sedan tidigare där :) 
    Jag vet inte hur långt gången jag är, men tippar på ca v 5+4, fick missfall i mitten på juli och har sedan dess inte fått någon mens... har gjort grav test stup i kvarten nästan.. hehe, men för en vecka sen blev det ett svagt plus och i lördags var det rätt starkt. :) ska på vul den 18:e och har redan fått inskrivning den 3:e december.. spännande.
    Hur gamla är ni allihopa och vart i sverige bor ni? =) 

• effe
    LadyGrace skrev 2013-11-08 10:09:43 följande:
    Godmorgon! Grattis till alla nya :). Själv har jag varit typ utslagen sen igår lunch till för ca 30min sen. Hade stans utbrott iförrgår över absolut ingenting (stackars sambon :( ). Mår illa om jag inte äter, mår illa om jag äter vilket känns lite jobbigt.

Angående sexet har vi inte haft ork än sen jag plussade :).
    Stackars... känner igen mig.. kan få utbrott för minsta lilla och allt går ut över min sambo. efteråt känner man sig så dum och tycker så synd om honom.. hormonerna spökar och blir typ sur för minsta lilla... några tips på hur vad man kan göra för att inte få dessa utbrott hehe? känner mig som världens häxa ibland =( 
  • effe
    LadyGrace skrev 2013-11-08 10:57:16 följande:
    Effe: min sambo blev lite chockad först för jag brukar inte få utbrott men när allt lugnat sig så kom han och höll om mig bara och sa att han förstod att det sprutade hormoner så han tog inte så illa vid. Försöker dock att andas djupt om jag börjar känna mig irriterad eller gå ut och ta en nypa luft :).
    Jo min sambo förstår det också... men ju "snällare" han är så blir jag mer arg typ.. varför han inte svarar osv när jag får utbrott om något hehe.. blir arg när han typ skrattar eller ler mot mig.. kan va så att jag blir extra irriterad för att jag slutade röka samtidigt som jag fick reda på att jag e gravid. 
  • effe

Ja det är jätte jobbigt att sluta röka.. haft riktigt svårt.. men det blir lätt när man tänker på anledningen till att man slutat. är uppe i 8 dagar nu... 

sen ang. sex.. jag har varit super trött varje dag efter jobb.. så när jag kommer hem från jobb så går jag å lägger mig i stort sett för att jag inte orkar.. så det har inte blivit så mycket sex för vår del...  men min sambo har sagt att han känner sig mer tänd på mig när han vet att jag är gravid.. typ, han tycker jag luktar mycket godare? haha fattar inte riktigt vad han menar.. men han har bara sagt att han tycker jag blivit sexigare på något sätt.  

• effe
    Stjernfelt skrev 2013-11-08 13:21:23 följande:
    Bra! Längtar tills jag med är uppe i många dagar och det blir lättare :)

Vi har inte heller haft sex sen jag fick reda på det, mest för att min man är konstigt sjuk på något sätt och inte har fått tid till doktorn än. men också för att jag har varit jättetrött och inte direkt varit sugen. Men idag har jag varit jättesugen så jag hoppas på lite mys ikväll :P

Det med din lukt låter ju som det sägs att män känner när vi kvinnor har ägglossning, det sägs ju att vi blir mer attraktiva då för männen, men det kanske stämmer för dig som gravid med? :) Härligt att han känner så ju! :) 
    Hehe ja mys till det om ni kan =).. hur menar du med konstigt sjuk?? 

a jag vet inte vad det är hehe men han vill hela tiden kramas och pussas o va nära mig haha kan bli lite för mycket ibland.. man känner sig lite instängd då 
  • effe

Styrke kramar till alla er som fått missfall ! Beklagar verkligen... fick ju också missfall i somras så jag känner med er...
    =( 
    Jag har inte varit här på några dagar nu, åkte in till akuten i måndags.. hade så fruktansvärt ont hela helgen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.. kunde inte sitta upp eller röra på mitt högra ben, trodde att det va utomkvedshavandeskap. Väl inne på kk så tog dem massa blodprov och sedan gjordes ett vul.  Allt såg bra ut och dem kunde se hinnsäcken.. då sa dem att jag var i vecka 5+0 och att graviditeten sitter där den ska. anledningen till att jag hade så ont var att jag hade lite blödning/vätska bakom äggstocken på höger sida.. något från gulesäcken tror jag hon sa.. att de kunde hända eftersom att ägglossning skett från höger äggstock. 
    nu är det bättre i allafall, kunde ju inte se något hjärta eftersom att det fortfarande va tidigt.
    min fråga är... när dem ser hinnsäcken och säger att jag nog är i vecka 5+0, hur räknar dem då?? att jag är i vecka 5 eller i vecka 6 men att fostret är i vecka 5 ? blir helt förvirrad..  =)

• effe
    Scsh skrev 2013-11-15 10:47:38 följande:
    Goddagens! 

Hoppas in här i tråden, är i vecka 5! :)

Någon från skåne? =)

Grattis till plusset :) och välkommen in

japp jag är, från malmö.. :) 
  • effe
    malin1985 skrev 2013-11-15 12:18:22 följande:
    Vecka 5+0 är första dagen i graviditetsvecka 6 :) det betyder att du gått 5 hela veckor och 0 hela dagar. 
    Härligt :) ska dit på måndag igen, hoppas man kan se hjärtat ticka då !! bara längtar efter att få se att allt är bra där inne :) då kommer jag vara i vecka 7 (6+0) på måndag, tror ni det går att se hjärtat då? eller är det fortfarande bara säcken man ser då =/ 
  • effe

Var på mitt andra vul idag och barnmorskan sa att allt såg bra ut. är i vecka 7+1 (6+1). Kändes overkligt att se det lilla hjärtat ticka. Fick även en bild av henne. Så lycklig man är nu.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014