• effe

Första barnet bf i juli 2014

Usch jag lider med er... stackars er. Jag har inga symptom mer än att jag är lite små trött efter jobb och har lite ont i brösten.. sen har jag ett jäkla luktsinne. kan må lite illa bara när någon steker mat eller typ när man går förbi något gatukök. men det går över snabbt igen.

Har ni fått några dunder sug efter något än?? Jag är sjukt sugen på kött, typ en biff med en god sallad. Har alltid varit en kyckling älskare och har alltid föredragit kyckling. Men nu är jag konstant sugen på kött. helt sinnes sjukt. 
    Sen är jag väldigt sugen på salt lakrits också =)  

• effe
    FridaA skrev 2013-11-18 13:13:39 följande:
    någon??
    Försök bara att slappna av. Du kan inte förebygga ett missfall ändå. Det du kan göra om du röker är att sluta röka. Ta en promenad varje dag så att kroppen får bra med syre. När du känner dig orolig och stressad så tappa upp ett skönt bad och lägg dig där och slappna av med lite musik kanske? Man behöver inte vara över drivet försiktig... sen har jag hört att man ska undvika kaffe eller te med koffein i för att koffein har större missfalls påverkan än typ nikotin. 
  • effe
    Trasan87 skrev 2013-11-18 13:22:45 följande:
    Nu får jag äntligen hoppa in här, fick ett plus i morse
    Är i vecka 5 (4+3), det känns så spännande! Någon mer som bor i Skåne? 
    grattis =) jag bor i skåne =) i malmö..
  • effe
    såjävlaneggo skrev 2013-11-18 13:25:50 följande:
    Ät lakrits i mindre mängder bara, har hört att det inte är så bra för bebisen!
    ojdå.. varför är det inte bra? ja får tänka på det då.. :) käkar en massa extra lakrits tuggummi hehe för  att dämpa röksuget ! 
  • effe
    Ssr skrev 2013-11-19 14:08:37 följande:

Ja det ska bli jättespännande! Min mage är riktigt svullen så jag ser redan gravid ut, haha! Men det är lite tråkigt eftersom det inte är bebisen utan bara massa svullna tarmar. Men jag hoppas också att det syns mycket tidigare än så! Ska bli så mysigt :)
    Min mage är också super svullen ! gasig i magen heeela tiden. ser gravid ut redan nu hehe. längtar också tills man får en riktig gravid mage :) 
  • effe
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 14:43:34 följande:
    Hehe okej :) Ja det ska det! Har du berättat för alla i er omgivning? Jag har bara berättat för min mamma för jag pratar med allt om henne, resten får veta på julafton :) Om där nu finns något att berätta men vi är inställda på det :)
    håller tummarna för dig att allt är som det ska.. 
  • effe
    Snurran85 skrev 2013-11-20 13:21:29 följande:
    Idag är det extrem lycka. Efter besök och fått gjort ett vul i vecka 8+5 så konstaterades det att vi väntar tvillingar :)
    Stort grattis till er !! 
    Såg dem om det var två eller en äggs tvillingar? vad roligt  
  • effe

Hej allihopa... gick in i vecka 8 igår. :) tiden bara rullar iväg.. inskrivning nästa vecka på tisdag hos bm. 
    jag inbillar mig att jag väntar tvillingar..magen är skit stor och jag mår frukanstvärt illa men jag har inte kräkts en enda gång.. mår väldigt illa när jag ska sova... ligger och vrider o vränder.. sambon får klia mig lite på ryggen för att få slappna av lite. humöret känner jag igen mig med hos er också haha.. jag får vredes utbrott på sambon..

igår va jag i tvättstugan och var så sjukt hungrig men jag orkade inte laga mat, så när jag kom innanför dörren så fråga jag honom om han orkade gå och hämta färdig mat...då sa han att de kan vänta en stund för han moppade golven och sen ville han vila lite. då bara brast jag i gråt i hallen och tyckte att allt var pest haha.. när man tänker tillbaka så tycker man ju att man är världens löjligaste. 

Kan man inte får begära ett ultraljud eller vul  hos bm ? var ju och fick ett vul på akuten men det vet ju inte bm om :) 
    inbillar mig att det var för tidigt att se tvillingar när dem gjorde vul på mig... ! haaha 

• effe

min mage är sååå svullen ! min sambo köpte ett par svarta mamma jeans till mig igår hehe.. så jäkla sköna asså ! 
    bara viker ner själv kanten som ska täcka magen sen... typ till hälften.. så jäkla sköna byxor.. mina andra jeans går inte ens att knäppa utan att kännas obekväma eller göra as ont..
    sen har mina bröst blivit värsta melonerna haha... känner mig väldigt klumpig och stor just nu :( speciellt över höfterna och rumpan.. där märks det att man blivit lite bredare.. har alltid varit smal till normal... rätt lång, men har ändå haft 36-38 i storlek. nu har jag 40-42 redan !! någon annan som gått upp mycket i vikt?  

• effe
    technicolour skrev 2013-11-26 13:03:25 följande:

Är också i vecka 8 (7+2) och känner igen mig i det du skriver, toa besöken är väldigt få kan dock bero på vätskebrist till viss del kan ja tro.
    har du Bf 12 juli? Då är vi i samma vecka :) jag är också i v. 8 (7+2) =) 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014