• mmod

Första barnet bf i juli 2014

Åh va kul att jag hittade denna gruppen :) plussade förra veckan och är nu i vecka 6 (5+0) :) magen är redan lite svullen så hur ska det bli när det är 35veckor kvar haha.

Kan även berätta min & min sambos historia bakom det hela. Bestämde oss för två månader sedan att vi ville ha barn så jag slutade med mina minipiller som jag ätit ett år. Fick mens och vi räknade ut äl och körde på. 1nov skulle jag ha fått min mens men det kom ingen. Plussade måndagen efter :) vi är självklart lyckliga men hade inte räknat med att det skulle gå på första försöket, känns fortfarande för bra för att vara sant :)

• mmod

Vilka symptom har/hade ni ?:)

Jag visste innan jag plussade att jag var gravid. Mådde dåligt, sov kanske totalt 15timmar under en dag (min sambo tyckte jag var knäpp som var så trött jämt), ont i ryggen samt värk vid livmodern :) vi är 22år båda två. Jag arbetar i hemtjänsten i Göteborg så har ett tungt jobb, sambon på Volvo men kommer tyvärrfå sluta framöver pga uppsägning...men vi gör inte abort bara för vi inte vet hur framtiden kommer se ut med arbete för oss osv. Detta är nånting jag har väntat på i år...är dock livrädd att få missfall :(

• mmod

När jag skrev in mig sa min bm att jag skulle köpa multivitamin gravid så det äter jag en om dagen :) det är en tablett som innehåller både järn & folsyra plus massa annat jag inte minns....

har ni berättat för era föräldrar ?! Jag är så nojig och har sagt jag vill vänta tills jul (går mot vecka 12 vid jul) men det känns så långt bort haha vill berätta för hela världen eller nått idag, helst igår!! :) är ju bara i vecka 6 (5+1) men de känns svårt att hålla inne det....ett psr tjejer på jobbet vet redan om det då jag arbetar i hemtjänsten & vill inte hjälpa till att lyfta upp om någon rramlat eller så...

• mmod

Malin1985; ursch förstår hur du känner :( jag är verkligen jätte svullen jag med :( har stora bröst sedan tidigare men de är så stora. ..fick köpa bh igår som håller dem uppe :( ska hemtill pappa idag och tänkte ta med mig stora kläder så det inte syns :)

• mmod

Jag får försöka hålla mig till jul jag med :) shit vilken julklapp haha har planerat i år att den gången jag blir gravid ska jag berätta genom att köpa baby sockar med ett kort och typ skriva 'god jul morfar/moster & farmor/farfar vi syns i juli kram grodan :)' så måste försöka hålla mig :) haha

Med symptom också så är jag illamående så på kvällarna oftast men det brukar hjälpa att lägga sig ner och smeka magen lite samt dricka vatten för mig :) var mer kissenödig innan jag plussade än jag är nu men kissar olika från dag till dag :) ont i min stackars rygg ibland så jag vill gråta & samma med växtvärken i magen...däremot så är magen trög och det känns som förstoppning vid vissa tillfällen men det är inte tvärstopp så antar det hör ihop med växtvärken :) min mage är dock sjukt svullen och har gått upp några kilon...äter inte mer men lite oftare kanske :)

• mmod

Sambon berättade att hans föräldrar skulle komma hit runt 27nov och när de kommer brukar vi äta & dricka gott men frågan är hur det blir när jag får säga nej till ett glas vin hmm vil ju att föräldrarna ska veta först såklart sedan får allmänheten veta sen :)

Någon som har en dundrande humör ? Stackars min sambo kommer stå ut med mycket i nio månader :( fick gå& lägga mig nu för att inte göra saker värre....har blivit mer gnällig, känslosam och nästan elak ibland :s bästa som finns är att stänga sig inne så man kan lugna hormonerna lite :) åh andra sidan har ja gått upp drygt 4kg och ja jag är inte stor men att se 79,6kg på vågen är inte skoj...är 170cm lång så inte så farligt men när det knappt syns att man är gravid så är det mindre kul att veta attvikten ökat :( har redan nu börjat smörja med bio oil på magen för att motverka bbristningar :)

• mmod

Jag funderar på det med veckorna ? Står att jag är i vecka 6 (5+2) nu men är jag då i vecka 6 eller vem ? Förstår inte vilket av det man ska gå efter :) ? Förstår självklart att barnmorskan kommer ge en mer Exakt vecka senare vid det besöket nen vore skoj att se vilken vecka man ska kolla på :)

• mmod

Ah nu när du förklarade såg jag ju logiken i det hela haha ;) tänkte mest på så man säger helt fel vecka :) har en annan app som visar på vecka 5 i utvecklingen men då går jag efter den andra appen Gravid app eller vad det heter för då känns de som tiden går fortare ;) tack för snabbt svar :)

• mmod

Jag ringde ungdomsmottagningen i min hemstad och sa jag var gravid så ville skriva in mig så frågade hon om senaste mens, hur bag tänkte på graviditet och alkohol sedan fick jag en tid bara :) barnets far behöver inte vara med vid det samtalet :) min sambo jobbar och har svårt att ta ledigt då det blir en heldag eftersom jag bor för de mesta i Göteborg pga arbete men är fortf skriven i Dalsland & har lgh där med så lär ta två timmar en väg :) tycker det är viktigare att han följer med på ultraljud också så bättre han tar ledigt den dagen än nu för hälso träff :) är ju upp till var & en

• mmod

Jag ringde ungdomsmottagningen i min hemstad och sa jag var gravid så ville skriva in mig så frågade hon om senaste mens, hur bag tänkte på graviditet och alkohol sedan fick jag en tid bara :) barnets far behöver inte vara med vid det samtalet :) min sambo jobbar och har svårt att ta ledigt då det blir en heldag eftersom jag bor för de mesta i Göteborg pga arbete men är fortf skriven i Dalsland & har lgh där med så lär ta två timmar en väg :) tycker det är viktigare att han följer med på ultraljud också så bättre han tar ledigt den dagen än nu för hälso träff :) är ju upp till var & en

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014