• mmod

Första barnet bf i juli 2014

Jag blir orolig stundtals då jag ibland inte känner mig gravid alls ?! Brösten ömmar lite lite men det är först när jag nyper i bröstet som jag känner att det är ömt i dem...men illamående har jag konstant så det är det ända symptomet jag har just nu och det gör mig ändå lite orolig :( och även att visviss mat gör mig äcklad... grejen är den att det hela känns för bra för att vara sant att just vi skulle bli gravida på första försöket, endast tre veckor efter att jag slutat med p-pillerna så det är därför jag är nojig för det känns för bra för att vara sant :p dock kan jag reagera till vissa saker på tvn som kan känner här mig tårögd men jag vet inte...kissa har jag aldrig gjort överdrivet mycket sedan jag plussade så utan det är illamående som jag har just nu...vet att symtomen kommer och går och särskilt vid vecka åtta men det är lite jobbigt ändå och dum som man är kollar man runt på forum efter saker....

Någon mer som jag? ?

Vecka 8 (7+4) idag! :)

• mmod

Idag går jag in i vecka 9(8+0) , shit vad det går undan nu!!!

Jag har varit borta flera gånger på jobbet sedan jag blev gravid och hörde igår att vissa av mina kollegor börjat påpeka att jag är borta så mycket...men ärligt talat så bryr jag mig inte, jag kan inte direkt hjälpa att jag är gravid ned världens illamående konstant så jag bryr mig inte om att de snacka! :) de är typ ingen som vet anledningen ännu och jag har ett vikariat som går ut i januari & är inte alls ledsen om jag inte får förlängt för barnet är värt mer tycker jag. Sedan känns det nog bäst att gå på timmar som gravid än heltid för min kropp orkar inte med det jobb jag har nu i hemtjänsten...som jag dessutom är löpare på vilket innebär larm, korta men dubbelt så många besök än de andra...världens tidspress och jag orkar inte....

• mmod

Idag går jag in i vecka 9(8+0) , shit vad det går undan nu!!!

Jag har varit borta flera gånger på jobbet sedan jag blev gravid och hörde igår att vissa av mina kollegor börjat påpeka att jag är borta så mycket...men ärligt talat så bryr jag mig inte, jag kan inte direkt hjälpa att jag är gravid ned världens illamående konstant så jag bryr mig inte om att de snacka! :) de är typ ingen som vet anledningen ännu och jag har ett vikariat som går ut i januari & är inte alls ledsen om jag inte får förlängt för barnet är värt mer tycker jag. Sedan känns det nog bäst att gå på timmar som gravid än heltid för min kropp orkar inte med det jobb jag har nu i hemtjänsten...som jag dessutom är löpare på vilket innebär larm, korta men dubbelt så många besök än de andra...världens tidspress och jag orkar inte....

• mmod

Köpte sea-band idag på apoteket för postafen hjälper inte alls så får hoppas det blir bättre nu med illamåendet :) ska upp sex imorgon och jobba vilket jag inte ser fram emot för det brukar ta tid att komma ur sängen och orkar inte gå upp ännu tidigare än så...får verkligen hoppas armbanden hjälper nu så jag kan arbeta utan sån hög frånvaro...

Vecka 9 (8+0)

• mmod

Scsh: jag svullnade också upp mycket i början i vecka 5-7, kunde inte ens dra in magen för det gjorde typ ont att dra in :( gick upp mycket i början och åt hela tiden verkligen men nu har det slutat och jämnat mer ut sig :) nu kan jag dra in magen så de övre revbenen syns men själva magen rör sig inte utan är en liten kula/svullnad :) är i vecka 9 (8+1) nu

• mmod

Jag vet att sist gång jag var gravid som slutade med en abort så fick jag så ffruktansvärt ont att jag knappt kunde stå upprätt och andas men det kom vid samlag men det var innan jag visste att jag var gravid men tänkte bara på om du har gjort nånting ? haft sex, lyft nånting tungt också eller om det bara kommit utan ingenting ? :/ i vilket fall som helst så kan de inte neka dig vård...jag hade åkt ändå eller sett ett annat sjukhus om möjligheten finns att de ligger ett i närheten av det andra ?!

• mmod

Vilken vecka är du i humlan26 ? Ska förmodligen på ultraljud nästa vecka då jag är i vecka 10 (9+5) och är lite orolig att de inte ser något för det är för tidigt

• mmod

Sandrea; jag får inte Heller göra ultraljud förens vecka 18-20 så jag har tänkt boka ett privat eftersom jag ska berätta för familjen på jul så det vore skönt att ha det helt bekräftat innan man säger något :)

• mmod

Låter som det som hände mig förut ?! Åt plommon i soffan och helt plötsligt blev det vattnigt i munnen och jag fick springa till toaletten där jag bara kräktes, kräktes och kräktes sedan blev jag as trött och har inte mått dåligt sedan dess :s var som att pyret inte tyckte om det :p

• mmod

Hade tänkt boka privat men de har inga tider innan jul mer än en tid och jag jobbar den dagen och lär inte få ledigt eller gå tidigare för de tar inte hänsyn till folk alls på jobbet tyvärr...och berätta vill jag inte göra ännu! Tänker nog vänta tills vecka 12-13 någon gång och boka privat så vi vet innan vi berättar för allmänheten då det vore lite jobbigt om det inte fanns något när alla våra vänner också vet om det :) men det är klart jag är gravid, jag har plussat på två stickor 4 & 5 november, illamående som kommer och går, ont i brösten, måste kissa ibland på natten, bula på magen som inte dras in när jag drar in magen, humör från djävulen osv...så varför skulle jag inte vara gravid egentligen ?! Måste sluta vara så nojig och NJUTA istället...den dagen jag får smärtor & blödning är den dagen jag ska oroa mig!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014