Inlägg från: Qhuiii |Visa alla inlägg
  • Qhuiii

Första barnet bf i juli 2014

Hoppar gärna in här om jag får?:)

Grattis alla som plussat!

Plussade idag på BIM+3, äntligen! Har ett missfall i bagaget sedan tidigare, så jag hoppas de vill sig hela vägen denna gången!:)

Sitter nu och väntar på att min sambo ska komma hem så jag kan berätta!!:D

Vilken vecka är ni i? Har nu berättat för någon?:)

• Qhuiii
    malin1985 skrev 2013-10-26 20:13:21 följande:

Grattis! :) jag är i v5 (4+4). :) min sambo vet såklart och så har jag även berättat för 2 kompisar :) våra familjer ska få veta v10 och övrig släkt och vänner får veta v12 :) har ni försökt länge? Hur gammal är du och vart är ni ifrån?
    Ok tänkte nog oxå berätta i typ v 10-12 blir till att bita sig i tungan;)

Vi har försökt i drygt 1 år.

Vi bor i Halmstad, ni?:)
  • Qhuiii
    Alltime skrev 2013-10-26 21:09:58 följande:
    Jag håller en tumme för dig (två betyder otur!)

Bara jag och sambon som vet! Vi tänkte överraska våra föräldrar som julklapp smile5.gif

Jag är lite osäker på hur man räknar för att vara riktigt ärlig. På ClearBlue-testet stod det det gravid 2-3 v, men det räknar väl bara den "riktiga graviditeten", man räknar väl från senaste mensens första dag, eller hur? Då är det 5v + 2 dagar idag.

Jag har tack och lov inte gått upp något i vikt än tack och lov! Väger 68 kg till 157 cm. Hoppas på max 80 kg!

Har ett stort problem. Jag ska på krogen med en kompis nästa helg. Att jag inte dricker händer liksom inte i vanliga fall, vad ska man göra? Jag vill inte berätta än!
    Tack!:)

Ja de är ju en himla bra julklapp;)

Ja prec, de är så man räknar, då är vi exakt lika långt gångna, spännande!

Nä man kan ju alltid hoppas att man inte går upp en massa..

Haha ja den kan bli knepig! Du kan inte föreslå något annat då? :P
  • Qhuiii

Oj jag har varken vågat tänka på varken inskrivningssamtal eller något annat. Försöker bara leva i nuet och ta oss förbi v 6 där jag fick mf sist. Tiden sniglar sig verkligen fram!

• Qhuiii
    malin1985 skrev 2013-10-28 09:22:01 följande:
    Ja, det går verkligen jättelångsamt nu :/
    Verkligen, man skulle vilja kunna snabbspola lite:P
  • Qhuiii
    LadyGrace skrev 2013-10-28 09:26:29 följande:
    Håller tummen hårt för er!
    Tack!<3
  • Qhuiii
    Vifslan skrev 2013-11-02 12:30:08 följande:

Nu har min (snart ev. fd) sambo bestämt att han inte är redo för att skaffa barn. Vi har haft långa diskussioner och jag valde att vara hemma hos min mamma i några dagar för att lugna ner mig. Han anser dels att vi har för dålig ekonomi och dels att han inte är redo rent mognadsmässigt. Jag har valt att inte sätta ett barn till världen som kommer att få en pappa som inte ville ha detta. Barn för mig ska vara efterlängtade av båda föräldrarna (på gott och ont). Ska in på skrapning på tisdag då barnmorskan tror att jag redan är i v. 11. 

Lämnar med andra ord tråden :(

Lycka till med era graviditeter allihopa! {#emotions_dlg.flower} 

Stor kram!
  • Qhuiii
    malin1985 skrev 2013-11-03 11:31:05 följande:

Idag mår jag riktigt dåligt. Jag har ont i huvudet, ingen aptit, illamående då och då samt molvärk och ingen energi. Har dessutom en visdomstand som gör ont, brukar kunna ta voltaren mot det men nu är det bara att stå ut....!

Samma här, vaknade igår morse och mådde verkligen pyton. Gick över fram på dagen men kom tillbaka på kvällen.

I morse vaknade jag igen och mådde fruktansvärt illa, de är så man knappt vet vart man ska ta vägen! Känns som de blir lite bättre när man fått i sig lite att äta, dock väldigt svårt att tvinga i sig något..

Finns de ingen annan värktablett du kan ta?
  • Qhuiii

Grattis till alla nya som plussat!

Själv går man denna veckan in i v7 helt otroligt va långsamt men ändå sjukt snabbt tiden går.

Mår illa mest hela tiden, super känslig för lukter, fryser, kissenödig jämt och mår allmänt pyton:P

Jag vet att man letar symtom men jag kan ärligt säga, var glad så länge du slipper dom!:P

Har fått ett sjukligt sug för pomfrits något jag egentligen inte tycker är så gott. Konstigt dedär!

Hur mår ni andra?:)

• Qhuiii

Härligt att de inte bara är jag som har ett sjukligt sug efter onyttigheter.

Visst är de knepigt när man inte kan prata med sina närmaste om de än, vet inte hur många ggr jag nästan försagt mig när jag pratar med mina föräldrar:P

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014