Inlägg från: snabelkabel |Visa alla inlägg
  • snabelkabel

Första barnet bf i juli 2014

Kunde inte byta användaruppgifter adresser osv, så gjorde en helt ny användare istället :) Jag är alltså ovanstående om någon undrar sen :)

• snabelkabel

Åh nej va tråkigt, lider med er som fått missfall:( vet precis hur det känns..

Vill verkligen rekommendera lergigan compen, den tar inte bort allt illamående men iaf dom värsta topparna för mig.

Igår va vi på första Vul och fick se ett fint pickande hjärta, kändes skönt att få se det.. Och en hel natt utan att behöva äta något, och behövde bara kissa två gånger ! :D vakna till och med och mådde bra idag, men mina värsta stunder är vid lunch och på kvällen dock..

• snabelkabel

Ja vi gjorde privat, har inskrivning den 27 november. Men vet att jag kommer få ett ul kring vecka 12 på spec mödravården med. Pga tidigare avbrytandet/missfallet i v15 (fanns fel på fostret då) så nu vill jag bara att det ska bli december så man får se pyret igen.. Kommer även mäta livmodertappen då, då jag gjort en konisering i somras pga cellförändringar..

Jag tycker faktiskt det var väl värda pengar att få se ett tickade ett hjärta där inne, ångrar inte att jag la ut dom pengarna trots att det kostade 700kr:)

malin1985 skrev 2013-11-14 09:47:30 följande:
    Åå vad härligt :) Gjorde ni VUL privat? Jag ska på hälsosamtal imorgon och om UL dröjer ska jag boka privat. Man vill ju veta att allt ser okej ut!! ;)

• snabelkabel

Jag fick "mens" då ja skulle haft det egentligen från början, lite klarrött blod som kanske varade 1-3 dagar. Men har varit på Vul efter det, sett ett fint pickande hjärta:) har känsliga slemhinnor också så kan blöda litegrann ibland, t ex efter sex, men det är bara lite ljusrosa då. Men är då inte ens orolig.. Har ju gjort en konisering (tagit bort en liten del av livmodertappen pga cellförändringar i somras) så har varit mer lätt blödande efter det. Ska be att få mäta livmodertappen kring v12

Är de någon annan som gjort en konisering här? Hur tänker ni med tätare kontroller isf? Finns ju en risk att föda tidigare då..

• snabelkabel

Jag har också ul 20 december, såg att de va massa andra som också hade det, vilken vecka är ni i då? Jag är nog i vecka 11+4 :) Vilken tid har ni ul, tänkte om man kanske hinner få se någon ul bild här då:)? Jag har tid 13.00

• snabelkabel

Alltså neeeeej. Nu har mannen tydligen fått magsjuka :S

Jag vill inte bli smittad :( Mår nog illa och dåligt som det är :( :´(

Här är det också mest mannafrutti, nudlar och fil och cornflakes :P
    fast pommefrites är ju inte hel fel heller..

• snabelkabel

Imorgon går jag in i vecka 11, (10+0)
    längtar också tills man slipper detta illamående och att spy :(
    Spydde upp allt mat idag, tills det gjorde ont i magen :(

• snabelkabel

Jag har också blött flera gånger under graviditeten men denna gång kom det tjockt mörkrött blod, och när jag gick på toa när jag väntade på gynläkaren så rann det färskt blod. Men fostret och graviditeten såg jätte bra och det gick inte att säga vart blodet kom ifrån, men då jag haft problem med cellförändringar och gjort en konisering tidigare så kommer jag behöva göra ett nytt cellprov nu ifall att det är livmodertappen som strular igen..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014