Inlägg från: snabelkabel |Visa alla inlägg
  • snabelkabel

Första barnet bf i juli 2014

Fick inte upp någon bild i bildtråden, provar här istället.. 

• snabelkabel

Jag är i vecka 12+1 nu. På ultraljudsbilden var jag 11+4 men hon fick den till 12+ nånting så får se i februari vilket som blir mer exakt :)

• snabelkabel

Början av veckan när jag gick in i vecka 13 kändes det som att jag mådde mycket bättre, nu tillbaka på ruta ett igen sen ungefär 3 dagar tillbaka, må illa, spy, vakna på nätterna och må illa till och med :( Vill verkligen bara att det ska vända helt nu, går in i vecka 14 imorgon, 13+0

• snabelkabel
    fia1 skrev 2014-01-01 16:41:35 följande:
    Förstår hur du känner dig Själv råkade jag äta riktigt blodigt kött som liksom låg i blodsky, och paniken kom sen "vad har jag gjort??" Hur kunde jag glömma liksom  Om det är någon tröst så är du iaf inte den ända som råkat äta förbjudna saker Får hoppas det inte var ngn bakteri i vår mat  Ikväll ska vi äta hos sambons släkt och tror inte de tänker på att "gravid-skydda" maten direkt. Så är väl jag som får avstå eller äta lite av något om det är rått.  Tyvärr så har det varit så himla mkt släkt träffar med hans släkt på sistone då det under jul alltid ska ätas så mkt gravad lax och sen röd oxfile.  Önska alla kunde äta genomstekt mat nu när man är gravid och vi hälsar på så ofta. 

Kan du inte be om att få din bit genomstekt bara?
  • snabelkabel

Kött ska hålla en temperatur på 65 grader för att vara "säkert" "Toxoplasmaparasiten dör vid upphettning (minst 65 grader)" Jag gör min oxfilé till 67, och vilar den några minuter (så kan alltså vara några grader högre) Det är mört och fint och svagt svagt rosa och supergott. Äter det med gott samvete :) Så man behöver inte äta nå snustortt kött för att det ska vara "säkert"

• snabelkabel

Idag hade jag andra barnmorskebesöket. Är i vecka 16 nu och fick lyssna på pyret :) 155 i puls och det hördes i hela rummet, slog på med rejäla slag :) nu längtar jag till rul :D men imorgon ska jag på kolposkopi pga dåliga cellförändringar :( känns mindre kul :( gjorde en konisering i somras och vill verkligen inte behöva göra en till..

• snabelkabel

Jag gjorde nytt cellprov och en kolposkopi i onsdags. Det gick vara bra, var i v15+2 då så du behöver nog inte vara orolig, även fast jag också var det..

• snabelkabel
    kristina81 skrev 2014-01-23 15:54:56 följande:

Nope ingen felräkning här inte! smile1.gif Var på gyn senast i förrgår så jag vet att jag ör rätt på det! smile1.gif
    Fast jag är också 16+3 och beräknad 6/7 så isf måste du vara beräknad till alldeles i början på juli... ?
  • snabelkabel

Jag är 25 år och min sambo 33..

Ja känner bebisen jätte tydligt nu :D Gick in i vecka 18 nu (17+0)

• snabelkabel

Ja har känt bäbisen sen mitten på vecka 17, nu är jag i vecka 18 (17+3) och känner rörelser hela tiden :)

• snabelkabel
    A n n e L i e skrev 2014-01-30 16:39:48 följande:
    Oj vad spännande, känns det mycket? :)

Jag går in i vecka 18 i morgon och jag har inte känt av några rörelser alls. 
    Ja jag känner faktiskt väldigt tydligt, buffar till titt som tätt, nästan lite obehagligt :P Men ändå mysigt..
  • snabelkabel
    mmod skrev 2014-02-02 19:01:50 följande:

Är det någon mer än jag som kan klämma fram mjölk ur brösten redan nu? Eller ja det kommer råmjölk ur dem, ena är det mer i än det andra :) Nu när jag klämmer på det ena kommer det droppar :p detta är mitt första barn och är idag i vecka 18 (17+2) men har kunnat fått fram det tidigare ned men endast någon mm stor droppe men nu är det rediga droppar som kommer :p

Jo för mig kan det komma av sig själv när brösten blir jätte varma o blir lite tryck på dom, typ när ja ska sova o sover på sidan:P
  • snabelkabel
    mmod skrev 2014-02-02 22:02:00 följande:

Ah va bra jag trodde jag var ensam om detta så tidigt ;) jag har märkt att det varit liksom vitt som ludd i vecken av bröstvårtan och då har jag börjat klämma för att se om det är mjölken men idag när jag klämde kom det rejäl droppe ur den ena så jag kunde göra mjölktestet för könet haha tycker det är spännande med såna test nu när RUL närmar sig :) tror mer på de testen som har att göra med kropps vätskor också än de andra men de återstår att se...alla test visar pojke, magkänslan säger pojke så upp till bevis nästa vecka :D

Ja har också gjort bikarbonattestet o de vart ingen reaktion alls för mig..

Ja tror på flicka men får se på torsdag. Om den visar och om barnmorskan säger.. Vissa barnmorskor här vill inte berätta:(
  • snabelkabel

Vecka 19 (18+1) idag. Och nu känner jag sparkarna på magen också <3 sambon ska få känna ikväll, men varje gång han ska det ligger ju den luringen helt stilla ;) tycker det känns jätte tydligt både på och i magen :)

Och Rul i övermorgon :D längtar

• snabelkabel

Vi väntar en pojke :D o nytt bf 2 juli istället för 6 juli..

Får ett nytt ul nästa vecka för att dom inte kunde få tillräckligt bra bild på hjärtat. Men allt såg helt perfekt ut :) fick se lite i 3D också.. Ska se om jag kan lägga ut bild i bildtråden..

• snabelkabel
    Esperanza80 skrev 2014-02-07 08:42:37 följande:
    Snabelkabel:
    Grattis till pojken! :)
    Kul att få se lite i 3D också!! :) Vill med göra det nästa vecka :) Vart gjorde du ditt ultraljud, dvs vart bor du?
    Bor i Umeå :) Gjorde på norrlands universitets sjukhus :)
  • snabelkabel
    Turvion skrev 2014-02-15 17:30:54 följande:
    Nu blir de ett lite intimt inlägg, men tror inte ni är så känsliga hehe...

Jag duschade precis och gick ut i handduk (helt torr förutom blött hår) och satte mig ner i soffan och samtidigt som jag satt mig ner så känner jag att de 'skjuts/sipprar' ut typ slemmigt vatten/väldigt rinnig flytning på typ ca 3 msk, blev alltså väldigt blött, luktade inget speciellt men helt omöjligt att så mycket vatten från duschen ska ha åkt in i mig? Jag menar jag stod ju upp och duschade och har inte sprutat in vatten där nere..

Vad kan detta ha varit?! Vad ska jag göra?
    Så har det varit för mig jätte länge, har trosskydd varje dag på mig.. Det är vanligt att få mycket flytningar i perioder under graviditeten :) Så du behöver nog absolut inte oroa dig, så blir det för mig typ varje gång ja duschat och inte tagit på mig trosor och trosskydd direkt :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014