Inlägg från: Pikku Enkeli |Visa alla inlägg
  • Pikku Enkeli

Första barnet bf i juli 2014

Hej!

Det verkar som det kommer en liten till oss, någon gång i juli tror vi... Totalt oplanerat och oväntat, men det är väl så livet fungerar antar jag... Tungan ute

Det vore fint om någon här hade lust att gå in på min presentation och kika om det går att se var jag bor, har försökt ta bort allt sånt, men vet ej om jag lyckats. Är inga som vet om detta ännu... 

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Pikku Enkeli

Tack!

Åh vad bra då har jag lyckats få bort allt =)  

• Pikku Enkeli

Jag är hemma sedan tidigare och det är verkligen superskönt att kunna glida runt och softa i mjukiskläder. Har väldig växtvärk, men mår inte super-illa. Känner mest motstånd till vissa saker, men undviker jag dem går det bra. Öm i brösten som tusan, och de har tyvärr svullnat... Vill inte ha större bröst helst, men det är väl oundvikligt.

Har alla här i tråden planerat att skaffa barn? 

• Pikku Enkeli
    Alltime skrev 2013-11-13 17:13:19 följande:
    Planerat och planerat. Vi plussade på andra "försöket". Jag hade noll koll på ÄL utan vi körde bara på. Planerat så tillvida att det är väldigt välkommet och att vi väl räknade med att det skulle hända förr eller senare.

Jo men då planerar man tycker jag =D
  • Pikku Enkeli

Här var det så oplanerat det kan bli...Vi har planerat för ett liv utan barn, vi tänkte inte ens försöka... Har kört avbrutet samlag i 10 år och EN enda gång avbröt vi inte, för jag sa att "har det inte blivit något på 10 år så är det nog så att vi inte kan få barn" (sambon har sjukdomshistoria med rätt stor risk att vara steril).  Så han lär ju vara skapligt fertil trots allt...

• Pikku Enkeli

För min mamma och pappa tänker jag berätta i helgen. Jag måste ha mammas stöd... Gråter så fort jag lagt på luren efter samtal med mamma just nu... Hon frågar hur jag mår och jag får ljuga... Vill dock inte berätta över telefon så jag får stå ut till helgen... Tänkte skriva "Hej mormor & morfar, vi ses i juli!" på magen och be mamma kolla ett konstigt utslag jag fått på magen {#emotions_dlg.djavulsk}

Sambons föräldrar och släkt får nog veta på julafton...  Tomte

• Pikku Enkeli

Jag är lite avundsjuk på er som sett fram emot att plussa. Jag själv undrar mest när chocken ska släppa...

• Pikku Enkeli
    Asjak skrev 2013-11-14 17:00:24 följande:
    Jag har inte minsta svullnad på magen (är smal)
    Jag känner av att jag har växtvärk i livmodern.

Pikku enkeli vill du inte vara gravid? Eller hur menar du?
  • Pikku Enkeli
    Asjak skrev 2013-11-14 17:00:24 följande:

Pikku enkeli vill du inte vara gravid? Eller hur menar du?

Jo! Jag menar; alla andra här verkar ha försökt att bli gravida och gått och mentalt förberett sig på och önskat sig en graviditet. Här kom det helt som en överraskning och vi hade planerat för ett liv utan barn... Så jag känner mig mest chockad och mentalt "flera steg efter" alla som längtat och väntat. Svårt att förklara...
  • Pikku Enkeli
    mmod skrev 2013-11-15 12:30:20 följande:
    Gick in i vecka 7 (6+0) idag och shit vad tiden går fort eller ??? Plussade 4 november på bim +2 men visste redan att jag var gravid för hade så mycket symptom haha nu ligger jag i sängen med svagt illamående och en bubblig mage typ som gör både ont och kurrar...

Har varit sjuk onsdag & idag fredag (ledig torsdag) och ser INTE fram emot en jobbhelg men antar det är dags att försöka rycka upp sig och jobba...får ju inga pengar utan att jobba :( har laddat upp med saft, citron & fläder som jag kan tipsa hjälper mot illamåendet pga att den är syrlig :) samt digestive kex vid sängen :)

Ha en fin fredag allihopa :)

6+0  idag för mig också. Har också mått lite illa och haft bubblig mage, ömma bröst, samt "mensvärk" i några veckor. Idag mår jag som en icke-gravid... Känns lite läskigt...
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014