Inlägg från: Pikku Enkeli |Visa alla inlägg
  • Pikku Enkeli

Första barnet bf i juli 2014

Jag är så sjukt nervös för att berätta för mina föräldrar ikväll..  Är rädd att mamma typ ska tuppa av! Cool Eller att de inte ska säga något alls... Förvånad

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Pikku Enkeli
    Asjak skrev 2013-11-15 14:43:34 följande:
    Varför berättar flera av er så tidigt?
    Vi kommer berätta på julafton och då är jag i 14, vi har inte berättat för ngn.

Ja menar inget negativt jag är bara nyfiken.

För att jag och min mamma står varandra jättenära och hon är mitt allra största stöd i livet (min sambo är fantastisk, men graviditeter är inte direkt hans specialområde). Jag vill berätta för henne så att jag kan prata med henne om min oro, mitt illamående och bara få gråta lite när hormonerna far runt i kroppen. Jag pratar med min mamma om ALLT. {#emotions_dlg.flower}

Nu blir jag nyfiken på varför du valt att vänta till v14? {#emotions_dlg.flower}  
  • Pikku Enkeli
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-17 18:19:46 följande:
    Jag måste nog ta mig i kragen snart och ringa MVC, har inte gjort det än. Är i v. 6. Har ni andra ringt? I vilken vecka? Vad säger man? Haha.....

Ringde dagen efter att jag plussade, i vecka 6. Jag sa vad jag heter och att jag är gravid för första gången, sen flöt allt på.
  • Pikku Enkeli

Är det nån annan som lider av sina bröst just nu? Jag har så ont! Veckans höjdpunkt var när jag hittade en gammal uttänjd sport-bh som brösten får plats i. De har ökat typ en storlek till 75F och gör enormt ont. En plåga rent ut sagt!

• Pikku Enkeli

Har mått illa hela dagen och haft jobbig huvudvärk, men det kändes lite bättre när jag hittade en fin Leander-vagga på annons och sambon direkt sa; "men kolla om den finns kvar då?". Så nu har vi varit och köpt en Leander-vagga med sänghimmel. *lycka*

• Pikku Enkeli
    mmod skrev 2013-11-19 17:08:14 följande:
    Jag ska på hälssamtal imorgon och tanken slog mig att tänk om grav testet inte visar nånting ? Tänkte om mina symptom bara är skingrades och att efter jag plussade så fick jag missfall utan att det "kommit ut" ?!

+1 Cool
  • Pikku Enkeli

Min sambo och jag reagerade typ likadant båda två; med total chock. Sen dess har han börjat leta bil som ska vara krocksäker för barn, han kollar barnvagnsannonser, pratar om vad han och barnet kan göra när han är föräldraledig. Och så pussar han på magen varje dag. Han är mer exalterad än vad jag är. Så den lilla ödlan är totalt oplanerad men så välkommen!

• Pikku Enkeli

Är det någon annan som blivit mer harmonisk av graviditeten? Jag är ett pms-monster (typ 3 veckor varje månad ) i vanliga fall men i princip inget irriterar mig nu. Sambon lovade att plocka i disken, men det har han inte gjort och när jag nu gjorde det står jag bara och grinar och tänker på hur mycket jag älskar honom... I vanliga fall hade jag typ kastat i disken och varit sur.

• Pikku Enkeli

Det finns en tråd till, som är blandad. Jag tycker det ät skönt med en tråd för bara oss utan barn sen tidigare, men det är ju inte hela världen för min del. Jag är med i båda trådarna.

• Pikku Enkeli
    Turvion skrev 2013-11-23 16:34:12 följande:
    Mår mycket sämre idag och behövde ta modet att berätta för min mamma för hon tyckte nu att de va konstiga ursäkter jag kom med för att inte hälsa på henne och pappa. Min mamma är nu galen, arg och besviken. Känns rent åt helvete, hoppas verkligen att hon bara behöver smälta de och bli glad istället ;( usch de här behövde jag inte..

Men varför?? Stackare
  • Pikku Enkeli

Har mått så sjukt illa ända sen igår, men känner mig även bubblig i magen och har ont kring typ magmunnen. Började fundera på om det är lite trög mage och/eller magkatarr.. Nu ringde lilla mormor och säger att hon är MAGSJUK! Blev det igår. Hjälp! Vi träffades i fredags eftermiddag ju! Nu är jag livrädd att jag fått magsjuka!!

• Pikku Enkeli

Vår heter Ödlan när den ligger i magen, det kommer den inte heta när den kommer ut

• Pikku Enkeli

Kommit lite blod hela helgen och nu gör du lite mer ont än vanligt så jag ville bara ringa bm och kolla vad de tänker. Hon tyckte jag skulle komma in och kolla så vid lunch har jag läkartid. Så rar bm som svarade!

• Pikku Enkeli

Allt var som det ska! Ett litet hjärta som pickar. Blödningarna kommer från väldigt sköra slemhinnor, vilket inte är särskilt skönt, men ofarligt. Läkaren sa att jag är i 6+6 idag, så fyra dagar mindre än vad jag trott.

• Pikku Enkeli
    Stjernfelt skrev 2013-11-28 10:57:21 följande:
    usch idag är mina flytningar brunaktiga och det tycker jag inte riktigt om :(

Nej det är inte kul alls, men mycket vanligt utan att det är något fel!
  • Pikku Enkeli
    A n n e L i e skrev 2014-01-15 10:34:19 följande:
    tackar, tips montages tacksamt! :) 

När det gäller barnvagnar så har jag en hel del funderingar då det verkar vara en mindre djungel i sig att veta vilken man ska ha.. 

Jag behöver en som fungerar bra på grusvägar och skogsstigar, någon som har koll på bra vagnar? 

Om jag har förstått rätt så ska luftdäck vara bra? 

Emmaljunga Duo Edge eller Emmaljunga Mondial är de två som jag fastnat för. Med classic-chassi. Jag har samma kriterier som du har.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014