Inlägg från: undrande03 |Visa alla inlägg
  • undrande03

Första barnet bf i juli 2014

Hej allihopa!
    Jag har inte fått någon + än. men hoppas såklart då bim är om 1,5vecka ungefär.
    Har sedan förmodad äl känt mig konstant kissnödig, nästan så att det känts som uvi ett par gånger..
    är detta något som någon här varit med om innan ni plussat?

Hoppas verkligen på +, men räknar med att jag bara är skenis.. 

• undrande03

bim idag.
    spelar mig ögon mig ett spratt eller är det +?
    Tycker det känns lite svagt..

• undrande03

Hoppar in här också. Plussade i lördags och är nu i vecka 5. Bf 16 juli.
    Hoppas att pyret vill stanna denna gången!

• undrande03

Kul att vi är några stycken här =) 
    Är i vecka 5 (4+1) nu och har börjat känna av illamående och lite värk i magen idag.. Hoppas att allt är som det ska vara.
    Hur mår ni andra?

Funderar på det här med tidigt ul också, hur tidigt kan man göra det?
    Eftersom jag hade ett mf för ett par månader sedan så vill jag hemskt gärna göra ett ul tidigt. Kan man efterfråga det pga mf:et?
    Har även haft lite för högt blodtryck jämt. Kan det påverka grav något? 

• undrande03
    malin1985 skrev 2013-11-11 18:01:29 följande:

Man kan göra ul väldigt tidigt men då kanske man inte ser så mycket. Bästa är nog att vänta tills iallafall v 7-8. Du kan absolut säga att du vill ha ett tidigt ul pga rädsla för mf men då kanske du får gå privat. Tror det är lite olika vad dom kan erbjuda. Jag ska på hälsosamtal på fredag och om det dröjer innan jag får göra ul så kommer jag göra privat. Vill helst göra ett senast v 10 för det är den veckan vi ska berätta för våra föräldrar. Skulle va skönt att veta att allt ser bra ut då. :)
    Jo men v 7-8 har jag väl tänkt mig iaf.. innan dess är de väl svårt att se något.
    ska ringa mvc och boka samtal här i dagarna. 
    tänkte kolla med dem då vad de erbjuder.. eftersom mitt blodtryck även är lite högt så kanske de tar hänsyn till det också.. :) 
  • undrande03

hej! 
    fick tid idag för inskrivning/hälsosamtal om 2 veckor.. är då i vecka 7 ca. (6+4 enligt egen uträkning)
    känner mig väldigt orolig för mf igen.. när kan man kolla med vul och se ett hjärta slå?

har värk på kvällarna, och även illamående när jag inte ätit på ett tag. även ömma bröstvårtor..
    är allt detta normalt? 

jättenojig...! 

• undrande03
    nyttliv2014 skrev 2013-11-14 19:18:02 följande:
    Du och jag verkar ha ganska lik historia, jag fick också missfall nyligen. Är också jätteorolig för ett till men jag försöker att ta en dag i taget, även om man är jättelycklig och vill planera.

Jag testade mig positivt efter att ha mått illa två kvällar i rad. Var då gravid i vecka 5 ungefär. Efter det mådde jag alltid illa när jag inte ätit på länge och sen övergick det till att jag mådde illa i stort sett hela tiden. Nu tror jag det börjar bli bättre igen (ta i trä). Kände också värk fast bara korta stunder då och då, nu var det några dagar sen sist. Ömma bröst har jag fortfarande samt öm mage.

Så det du känner är nog helt normalt =) jag tror inte du behöver oroa dig för någonting just nu
    tusen tack för ett lugnande svar :) 
    hur långt har du kommit nu? :)
  • undrande03
    nyttliv2014 skrev 2013-11-15 17:31:00 följande:
    Jag är i vecka 7, snart 8 tror jag. Jag är inte helt säker eftersom jag inte hade någon senaste mens. Hann inte få någon efter mf innan jag blev gravid igen. När jag gjorde clearblue visade den 3+, så jag har försökt räkna ut själv ungefär vart jag ligger efter det =)

Äl måste varit någon gång mellan 30e sep- 12 okt
    Åh vad härligt! jag ligger ca 2veckor efter dig isf.. skulle gärna vilja komma förbi v6-7, det var där de tog slut förra gången.. 
    idag har jag inte mått speciellt illa, och direkt så blir man ju nojig.. =(

gjorde ett cb digital igår och fick 2-3 , skulle vara skönt om de kunde visa 3+ snart så man vet att de går framåt :)
  • undrande03
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:58:31 följande:
    V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag livrädd att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är som det ska va :) Någon annan som har varit på VUL eller ska på vul? :)
    Jag kommer också försöka få ett VUL, efter mf i augusti.. 
    är livrädd att det ska hända igen.

är i v4+6 idag, har illamående, ömma bröst, värk, vart frusen etc.. men nu idag har jag inte känt  så mycket, så då kommer tankarna att något är fel igen.

hur tidigt kan man göra ett VUL?
  • undrande03
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 18:09:05 följande:
    undrande03: Beklagar för mf i augusti :( Men Grattis till pluset ! :) Ja för min del tror jag att Vul:et kommer ha en lugnande effekt när man få se hjärtat slå :) Det har varit dagar jag knappt märkt av graviditeten och andra dagar har jag haft alla tänkbara symptom, men vul kan du i regel göra redan nu, dock är den lilla så minimal bara någon millimeter sen tror jag att hjärtat inte kommer gång förrens mellan v5-v6 (om jag fattade rätt på bm) så man ser inte mycket mer än att man är gravid typ :)
    tack :) jag håller med! ska komma med bm om de kan hjälpa mig att boka eller om jag får boka privat själv.. hoppas bara att allt kommer gå bra denna gången =)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014