Första barnet bf i juli 2014
Symtomen kan gå mycket upp och ner i början. De första veckorna kände jag mig som vanligt större delen av tiden men nu mår jag skit 24/7 ;)
hur funkar det när man är inne på sin andra graviditet med hälsosamtal osv?
Bm som jag pratat med har pratat om inskrivning bara.. kan man hoppa över hälsosamtalet eftersom man redan gjort ett tidigare?
åh. tog ett cb digital nu, och fick 3+ . känns så himla bra då jag förra grav. stannade vid 2-3 (mf i ca 6+1) är nu i 5+1 .. känns som att det här kommer att gå vägen ändå =) så himla lycklig!!
ska försöka få ett tidigt vul också, om någon vecka, för att lugna mig ännu mer =)
idag gör illamåendet sig påmint här också, kan inte låta bli att vara lite glad över det :)
ska till bm 2/12 . hon jag pratade med lät väldigt positiv till ett tidigt vul också. känns bra!
börjar mer och mer tro att det är på riktigt denna gången!
här börjar illamåendet komma igång tror jag..
vaknade inatt av att jag hade ont i magen, läste mig till att det kan vara växtvärk.. hoppas det!
sedan när jag väl vaknade på morgonen mådde jag sjukt illa. försökte äta salta kex som jag hört ska vara bra, men de hjälpte mig inte alls =/
skulle ta en alvedon mot magontet, och då kräktes jag.. så rolig har min morgon varit!! pallrade mig iväg till jobbet och har petat i mig mat under dagen.. har märkt att jag mår mer illa om jag inte äter va 3e-4e timme..
är i vecka 7 nu.
nån mer som känner som jag?
läste någonstans om någon som tagit dextrosol mot sitt illamående och detta hade gjort underverk. är det någon som har testat detta?
tror inte jag kommer kunna hålla tyst om detta till familj och vänner fram till vecka 12 då jag mår såhär.. har i min släkt massa födelsedagar och grejer under december + att julen kommer + att jag jobbar inom handeln.. dvs mycket även där.
hoppas att illamåendet blir hanterbart eller försvinner helt bara så ska det nog gå bra :)
nu är jag lite förrvirrad..
jag går in i v8 idag (7+0) och veckan som varit så har jag mått ganska illa. har spytt ett par morgonar..
men igår när jag vaknade så var illamåendekänslan mindre, och idag har jag inte mått illa alls.. brösten ömmar som vanligt.
jag blir jätteorolig!!!
nån som har varit med om liknande?
nyss hemkommer från inskrivning hos mvc.
känns bra, har bokat in kub, först prover om ca 2 veckor & sedan ul efter ytterligare någon vecka..
försökte få till ett tidigt vul, men utan framgång dock :(
skulle kännas skönt att se att allt är som det ska, då mina symptom är som bortblåsta.
men även det var vanligt sa bm, hon pratade om "de tysta veckorna"
har funderat lite nu, och vill nog ha ett vul innan jul för att se hjärtat och va lite lugnare...
eftersom bm inte verkade så intresserad av att hjälpa mig så är de bara att söka privat?
kan bm börja tjaffsa om det i efterhand?