• nads

Första barnet bf i juli 2014

Fick ett plus igår, enligt en mobilapp ska jag vara i v.5 (4+1). Har aldrig varit gravid tidigare. Men har "försökt" att bli de i ca 13 mån, varit extra aktiv under äl osv. Varje månad har jag känt efter och känt efter, inbillat mig massa symtom mm. Men nu i oktober hände tusen grejer, sambon jobbar skift och jag slutade mitt jobb för att börja studera, möten hit och dit, så sexlivet blev lidande! Men en snabbis på soffan verkade vara de ingredienserna för det där efterlängtade plusset;) nu får man ju bara hålla tummarna att det vill sig hela vägen

• nads

Om allt går som det ska nu, så tänkte vi också avslöja på julafton! Perfekta julklappen ju:D tänkte på såna där muggar man kan köpa lite överallt, typ "världens bästa farmor/farfar" se hur dom reagerar då liksom:p

just nu är det bara min närmsta vän och sambons närmsta vän som vet.

pratade med min mamma idag i telefon, så säger hon dystert "ajaa, fast det dröjer ju ett bra tag innan jag får något barnbarn..." haha du skulle bara veta tänkte jag;)

• nads
    godisen skrev 2013-11-08 22:32:43 följande:
    Grattis alla nya!
    Jag känner ingenting, verkligen ingenting i kroppen utom nästäppa och rinnsnuva.
    Jag är egentligen inte alls orolig och vet att jag borde vara tacksam. Vilket jag också är med tanke på mitt yrke.
    Men känslan om att något kanske är fel vill liksom inte riktigt lugna sig.
    Jaja,
    Trevlig helg för er som är lediga :)
    Samma här, känner nada. Ibland kommer jag på mig själv "aa just det, är ju gravid" haha.
    Men lite börjar man ju fundera om det verkligen står helt rätt till dock :/ hmm,  hjärnspöken I guess
  • nads

Går in i vecka 6 imorgon men jag har nästan inga symtom alls! typ lite ont i brösten, men kan ha mina bh:ar och klämma på dom mm, och kanske lite tröttare. Men annars inget.. äter som vanligt, tränar som vanligt, typ samma humör. Vet inte, antingen har jag det väldigt bra, eller så är nått fel :s pratade med en barnmorska på 1177 lite om funderingar, och hon sa att så länge man fortfarande "känner symtom" så var det inge fara. Men jag har ju knappt några att gå på:/ har aldrig varit gravid eller fått mf innan heller. Aja får väl köpa ett gravtest och kika igen. Annars har jag inskrivning på mvc nästa onsdag då jag går in i v.7

• nads

jag var på inskrivning hos barnmorskan i onsdag, det gick jätte bra och hon räknade ut att mitt datum för bebis att komma skulle bli den 15 juli (istället för 14 som jag trodde). Fick lite papper och information plus en bok, och en ny tid i början på januari för blodtester vägning mm. är fortfarande i stort sätt symtomlös med fick göra ett gravtest där jag då  fick 2 fina tydliga streck {#emotions_dlg.flower}
    Kul är att mamma jobbar som BVC sjuksköterska i samma bolag, fast i grannområdet. Så min barnmorska hade skrivit ärende "prev" på mig, utifall mamma nyfiken skulle lägga näsan i blöt ^^ jag och barnmorskan skrattade åt detta och "hon skulle bara veta...". men längtar sååå mycket att få berätta för min älskade mamma<3

Annars som sagt; fortfarande inga symptom som sagt. Bara kissar oftare och lite ömma bröst. Det ända märkvärdiga är att min kondition har blivit hemsk! Jag verkligen FLÅSAR efter en uppförsbacke till exempel. Som en törstig hund en varm sommardag typ... haha. Och när jag ligger i sängen på kvällen och slappnar av, så slår mitt hjärta fortare än förut, och så hårt! känns som hjärtat ligger utanpå revbenen istället tvärtom. obehagligt.

• nads
    Enenina skrev 2013-11-22 09:54:51 följande:
    Men varför blev all text ihop. Jag bytte ju rad. Inte lätt att skriva från mobilen
    Hmm, har inte prövat skriva från mobilen men det kanske blir så där då :O men man ser ju i alla fall vad du svarat :) 

Visst ska det bli kul att få berätta runt jul där! Verkligen den bästa julklappen man kan få ge till föräldrarna känns det som. Svårt att hålla sig så länge till bara. Man skulle vilja skriva en skylt där det står "ÅH JAG ÄR GRAVID!!"... men det är bara fortsätta vara så där hemlig och hålla sig till jul :P
  • nads

jag vaknade tidigt, strax före sju på bmi -1. hade inte en fundering på att jag skulle vara gravid, men såg att jag hade ett test kvar sen månaden innan. gör det jag ska och sätter mig vid fläkten, tänder en cigg och kollar fb på mobilen och sneglar lite på testet då jag ser att att ett det inte är helt blankt som det brukar vara. Med skakiga händer skriver jag ett sms till sambon som var på jobbet då "Älskling jag tror jag är gravid" och han ringer upp efter 2 min först chockad sen jätte glad (han som vill ha barn mest typ). Så vi bestämde att jag skulle åka och köpa ett nytt test för att vara säkra. Sen skriver han var 30e min "kissat än?!", apoteken hade inte ens öppnat :P Men nu pratar vi inte speciellt mycket om det eftersom ärtan fortfarande är så liten och man vet inte riktigt än. Skulle bara bli mer ledsen om det blir ett mf och vi har pratat om värsta grejerna. Så vi har inte köpt något och bara berättat för min bästa vän, och hans bästa vän. Sen har vi fått för oss att det betyder otur om man berättar samt börjar köpa grejer för tidigt:/  *skrockfull* 

• nads

Vi säger "ärtan" istället för den, eller det som vi sa först haha. Jag satt och läste för honom om embryots (stavning) utveckling för veckan jag var i, och då stod det att den var lika stor som en ärta. Sen dess blev det bara ärtan helt enkelt:)

• nads

Så himla tråkigt att höra hur det gick för dig melan666 :( Hoppas verkligen att det går bättre för er nästa gånger, håller alla mina tummar och tår för det

• nads

Men måste också säga välkommen till er nya som hittat hit efter plusset på stickan! Stort grattis till er Solig
    det finns även en BF lista länkad här uppe som ni gärna kan skriva in er i :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014