• nads

Första barnet bf i juli 2014

tillhör ju också en av dom utan symptom, mer än ömma bröst (till och från). Hade inte tidigare tänkt så mycket på MA, visste knappt var det var faktiskt :s men läst lite om det nu. visste att det kunde hänga kvar ett tag, men vissa går ju verkligen i veckor i tron av att man fortfarande är gravida. Ja menar, ska jag vänta till v. 18-20 till UL för att veta att det står rätt till... okej kanske överdrivet. Men jag ska till BM 4/1-14 nästa gång för att göra vägningen, mätningen blodproverna ect ect, är då i V 13, vet inte om dom kan se, eller höra nått hjärta eller nått då? Tänkte ju berätta för familjen på julafton, men känns inte säkert längre. tänkt om man inte har nått levande där inne, känns jätte konstigt när man inte kan veta ju :s 

Ja jag kanske är lite opluggad inom detta, men nu är det ju 1000 grejer man vill veta på en gång, men känns ju inte som man har någon att prata med alla gånger. Och så mycket nytt som dyker upp jämt.  

• nads
    unborn skrev 2013-11-26 13:33:59 följande:

Jag hörde hjärtat redan i vecka 8! Använder Caremaxx men det är väl typ samma. Jag hittar hjärtat jättelätt nu i vecka 10 :)
    vart kan man få tag på en sån? :)
  • nads

Jag är konstant hungrig. Äter jag inte blir jag mer eller mindre illamående. Kommer ju gå upp sjukt mycket i vikt om jag fortsätter så här, försöker äta "nått mindre" typ ett halvt knäckebröd osv. Men är ju bara sugen på salt, som; pizza, chips osv osv... måååh. Istället (eftersom jag inte kan äta chips jämt) har det mest bara blivit mackor jag fått i mig. Har inte vågat vägt mig på 2 veckor... hoppas jag kan hitta någon slags balans snart ;/ 
    Från nyttig kaloriräknande freak till ett hormonmonster som bara vill käka pizza och fett typ.

Plus att jag har fått en rand på min ena tutte, hahah. En. har inte haft en bristning sen jag var 11 :P

• nads
    Stjernfelt skrev 2013-12-05 18:26:13 följande:
    Jag ska inte ens på min inskrivning förrän den 7 januari, jag är också i v 13 då :P Har bara haft ett hälsosamtal men inget mer. Så det är nog inte ovanligt att det är då ni ska träffas nästa gång :):=
    samma här. var på hälsosamtalet den 20/11, och fick tid för inskrivning den 3/1. är då i v.13 (12+2)  :) 
  • nads
    Stjernfelt skrev 2013-12-05 18:56:24 följande:
    Den 22/11 var jag på hälsosamtal :) Jag kommer nog vara i v 13 (12+5) om jag räknat rätt då :P är i v 9 nu (8+0)
    åh va kul, då är vi ju nästan precis lika! jag gick in i v.9 igår, så 8+1 idag :P
  • nads
    Stjernfelt skrev 2013-12-05 20:10:12 följande:
    Ja då skiljer det ju bara en dag :) har du bf 18juli då?
    blev beräknad till 15 juli hos bm :) har du den 18e??
  • nads
    Stjernfelt skrev 2013-12-05 20:57:44 följande:
    Jasså? Så tidigt, det var vad jag blev beräknad till på denna sidan först den 15e. Men barnmorskan räknar mig den 19e :P Men inget är ju helt säkert förrän ultraljudet i v18, och inte ens då är det helt säkert :)
    Esperanza80 skrev 2013-12-05 21:14:27 följande:
    Nads och Stjernfeldt: går in i vecka 9 imorgon och jag har BF 17 juli

Jag hade också hälsosamtal och inskrivning samtidigt (för en vecka sen så slutet på v.7). Ska tillbaka dit i v.15 men innan dess ska vi göra VUL på IVF-kliniken nu på måndag och KUB 8/1 (v.13) Ska lämna blodprov 16/12.

Här hemma blir det väldigt mycket yoghurt med smak... Funkar bra när jag mår illa. Blev dock sugen på mannafrutti nu...

Jaha, vad lustigt att det kan bli så annorlunda! åhh det ska bli så spännande att gå på det ultraljudet, vill bara lägga mig i ide till dess typ haha. Min storebror kom 10 dagar förtidigt och jag 16 dagar förtidigt. Medans sambons mamma gick över 2-3 veckor med sina :o så man vet ju verkligen inte ändå!

Roligt att vi ligger så nära varandra i vecko räkningar :D

• nads
    tjej1989 skrev 2013-12-10 17:35:44 följande:
    Det gick bra på vul:et idag! :) var såå nervös innan, kunde knappt sitta still i bilen på väg dit haha. Men vilken lättnad att få se den lilla på skärmen :) såg ut som en böna med små viftande armar och ett pickande hjärta, underbart att se.
    vad mysigt!! lite avis blir man :D vilken vecka är du i?
  • nads
    tjej1989 skrev 2013-12-10 19:29:44 följande:
    Ja supermysigt :) längtar tills nästa gång (fast det känns som en evighet tills dess.) jag är i vecka 10, går in i vecka 11 imorgon, vilken vecka är du i?
    Gjorde du ett privat eller? funderar själv på att boka ett... vet inte om jag kommer kunna hålla mig till v.18-20 liksom ;) 
    ahaa, då ligger jag precis en vecka bakom dig! går in i v. 10 imorgon :)
  • nads

jag köpte en sån där caremaxx för några veckor sedan, har provat typ en gång i veckan, senast idag. men hittar då inga hjärtljud.. bara min egen puls och en arbetande mage hehe. Men dom gånger jag varit på gyn (tidigare gånger under åren) har dom sagt att min livmoder "ligger bakåt", så det kanske är därför jag inte hittar något hjärta än :) har även försökt få ett privat ultraljud, men sköterskan tyckte att om man inte hade en vidare orsak skulle man hoppa. Så ja, jag ska berätta för familjen på jul, men har verkligen ingen aning om jag ens har nått levande där inne när jag även haft en väldigt symptomlös graviditet hittills. MEN jag tänker positivt, jag är gravid PUNKT. och tänker vara det tills/om kroppen säger annat. gick in i v.11 idag (10+0) Hjärta

• nads

Nu har vi äntligen fått berättat för våra familjer också!! Vi hade ett julfirande i lördags hos svärföräldrarna, då vi hade slagigt in en varsin kopp där det stod "Världens bästa farmor/farfar", dom fattade direkt och blev jätte glada, först lite tysta sen sa svärmor typ "IIIIHH!!!" och svärfar "nämen!!" :P  sambons mormor ringdes direkt efter typ hehe.
    Vi berättade för min familj igår på julafton, på samma sätt fast det stod "mormor/morfar" istället.
    Pappa var först med reaktion och ropar ut högt inför alla "ÄR DU GRAVID?!" typ, och mamma efter "men... va, nää, va, är det sant?" och när vi bekräftat det så börjar mamma grina och kramas (glädjetårar) och pappa är chockad. Men sen pratades det hej vilt om det och tusen frågor ställdes.Vi tog verkligen alla på sängen där ;) ingen som ens misstänkt eller hade en tanke på att vi skulle vara gravida. Men allt blev verkligen positivt, både från min familj och sambons sida. Åhh det är så roligt :) nu känns det som att en sten lyft från mina axlar:)

• nads

Jag har inte varit inne på familjeliv på evigheter nu, men hoppas att allt gått bra för er och era skatter i magen hittills!

Men vi var i alla fall på RUL i onsdags och fick se knodden för första gången!
    H*n låg och drog sig i fötterna och busade runt, gullisen. Allt såg bra ut, 10 fingrar, 2 ben och 2 armar och hel gom. Hjärta och urinblåsa funkade och hjärnan mm såg jätte bra ut mm <3 vårat nya BF datum blev den 16e juli. om tiden bara kunde gå fortare, hihi. alltså snacka om att man är lycklig nu :) 
    Nu tjejer, får vi fortsätta att njuta och vara stolta över våra fantastiska graviditeter! {#emotions_dlg.flower}

• nads
    Teereseee skrev 2014-02-18 11:34:36 följande:
    vad härligt! Efter nästa torsdag, då vi ska få se vår bebis för första gången, kan jag vara med er och slappna av! :)
    åh vad spännande för er!! önskar jag också kunde få se våran för första gången igen, sån himla mäktig känsla :) håller tummar och tår för er nästa torsdag att allt ser bra ut, så som du säger, kan man slappna av. och bara njuta Skrattande
  • nads

Har inte skrivit här på evigheter, men den här tråden var så bra för mig i början med alla oroligheter och funderingar mm. Men juli kom till slut för oss alla! Och torsdagen den 24e hittade Våran "lilla" Adrian ut; 4236 g och 54 cm. Bf +8, Kort förlossning, ca 6-7 h, dom sa på förlossningen att den nog skulle gått snabbare om det inte vore massa utrustning som krångla! Krysta ut honom på 18 min utan egentligen bedövning och lustgas. Så nu är man mamma och jag älskar det! Hoppas alla har det bra med sina småttingar:)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014