Första barnet bf i juli 2014
Man ska helst inte bada för varmt heller. Och ha inte för varmt i din flaska.
Jag fick höra av min bror och hans tjej att man inte får bada bastu när man är gravid.hon har nyss varit gravid. Jag gjorde det ändå nu. Satt längst ner på bänken och på golvet. Så det inte skulle bli så varmt. Fick i alla fall ha lite tjejsnack
och kunde fråga precis vad jag ville då en av tjejerna har två barn.och jag fick även låna en bok av henne om graviditeten och lite annat.
Vi funderar också på en Emmaljunga edge duo
.
Jag saknar att inte äta Rosa kött. Eller medium stekt.så nu äter jag hellre annat än kött.och jag som älskar kött annars. Nu ikväll blir det fiskpinnar och hemmagjord potatismos. Och ska kolla om jag har lite gröna ärter i frysen.
Det här hitta jag när jag Googla. Praktiska tips kring kött som hjälper dig att äta kött på ett sätt som är säkert för dig och din bebis i magen. Generellt: Välj ekologiskt kött eftersom det utgör ett mer miljövänligt alternativ och det ekologiska köttet innehåller dessutom ofta mer nyttigheter (bland annat omega-3) än konventionellt uppfött kött. Begränsa ditt intag av rött kött till 500 gram tillagat kött i veckan (vilket motsvarar 750 gram rått kött) eftersom man i studier sett att större mängder rött kött kan orsaka cancer i tjock- och ändtarm. Minimera ditt intag av processade charkvaror som korvar och pastejer mm. Detta eftersom man i studier har sett en möjlig koppling mellan processade charkvaror och olika typer av cancer. Detta i sin tur antagligen delvis beroende på charkvarornas innehåll av natriumnitrit (E250). Välja och tillaga kött På restaurang: beställ köttet ?well done?. Nötkött kan du äta trots att det är lite rosa. Det är däremot mycket viktigt att lammkött är helt genomstekt. Undvik kallrökt, lufttorkat, gravat kött och leverrätter. Använd ditt sunda förnuft om övrigt kött och ät om du tycker att det smakar/luktar gott och ser färskt ut. I affären: Välj så färskt kött som möjligt. Kallrökt, lufttorkat och gravat kött kan du köpa och äta om det är färskt och du först fryser ned köttet i minst tre dygn innan du äter det. All annan smörgåsmat, som tex skinka som är förpackad (vacuum eller inte spelar ingen roll) är ok att äta om förpackningen inte börjar närma sig sitt bäst-före-datum. Göra själv: använd kött-termometer när du tillagar kött. När köttets innertemperatur är 70 grader är det säkert att äta. Vid den temperaturen har både bakterien Listeria och parasiten Toxoplasma dött
Oj va mycket text det blev.det var inte meningen att allt skulle vara med.