Inlägg från: Enenina |Visa alla inlägg
  • Enenina

Första barnet bf i juli 2014

Grattis Ja det är sjukt härligt att få veta det. Men även svårt att smälta det och ta in det. Jag har fortfarande inte förstått. Håller tummarna har du känt av något särskilt? quote=71744920][quote-nick]Carolaiine skrev 2013-11-21 20:45:35 följande:[/quote-nick]Hejsan! Fick veta för ett par dagar sen att jag och min pojkvän ska bli föräldrar i juli 2014 om allt går bra Jättelyckliga[/quote]

• Enenina

[quote=71748459][quote-nick]nads skrev 2013-11-22 09:38:55 följande:[/quote-nick]jag var på inskrivning hos barnmorskan i onsdag, det gick jätte bra och hon räknade ut att mitt datum för bebis att komma skulle bli den 15 juli (istället för 14 som jag trodde). Fick lite papper och information plus en bok, och en ny tid i början på januari för blodtester vägning mm. är fortfarande i stort sätt symtomlös med fick göra ett gravtest där jag då  fick 2 fina tydliga streck  Kul är att mamma jobbar som BVC sjuksköterska i samma bolag, fast i grannområdet. Så min barnmorska hade skrivit ärende "prev" på mig, utifall mamma nyfiken skulle lägga näsan i blöt ^^ jag och barnmorskan skrattade åt detta och "hon skulle bara veta...". men längtar sååå mycket att få berätta för min älskade mamma<3 Annars som sagt; fortfarande inga symptom som sagt. Bara kissar oftare och lite ömma bröst. Det ända märkvärdiga är att min kondition har blivit hemsk! Jag verkligen FLÅSAR efter en uppförsbacke till exempel. Som en törstig hund en varm sommardag typ... haha. Och när jag ligger i sängen på kvällen och slappnar av, så slår mitt hjärta fortare än förut, och så hårt! känns som hjärtat ligger utanpå revbenen istället tvärtom. obehagligt.[/quote Haha bra att barnmorskan va så snäll och inte skrev gravid då mammor är ju så nyfikna. Jag ska berätta för min familj på juldagen och för killens familj på julafton det ser jag verkligen framemot.jag tror att jag är i vecka 6 nu. Om två veckor är det inskrivning

• Enenina

Men varför blev all text ihop. Jag bytte ju rad. Inte lätt att skriva från mobilen

• Enenina
    nads skrev 2013-11-22 10:12:24 följande:
    Hmm, har inte prövat skriva från mobilen men det kanske blir så där då :O men man ser ju i alla fall vad du svarat :)  Visst ska det bli kul att få berätta runt jul där! Verkligen den bästa julklappen man kan få ge till föräldrarna känns det som. Svårt att hålla sig så länge till bara. Man skulle vilja skriva en skylt där det står "ÅH JAG ÄR GRAVID!!"... men det är bara fortsätta vara så där hemlig och hålla sig till jul :P

Ska du också berätta i jul? Ja bättre julklapp finns nog inte. Dock får mina föräldrar en annan julklapp också. Vi ska nog köpa ett stort kort där det står att vi två blir tre i juli. Eller om man skaffar sån tröja som det står bebis på magen på hur ska du berätta?
  • Enenina
    Carolaiine skrev 2013-11-22 10:31:03 följande:
    Hm, halva min text försvann visst igår ð??? Men kul att ha hittat er! Hur reagerade era blivande pappor på nyheten? ð???

Min pojkvän har inte reagerat så starkt än. Inte jag heller. Troligen för att det känns så overkligt. Men har har sagt att han är jätteglad i alla fall blir nog mer riktigt på inskrivningen
  • Enenina

Är ju verkligen bra tajming med att bli gravid och kommer kunna berätta det i jul. Jag ska på inskrivning den 9/12 med ett UL. Och jag tror att jag är i vecka 6 nu.

• Enenina

Jag gillar sura godisar och clementiner. Men det är för att jag hörde av min kusin när hon va gravid att hon åt sura godisar när hon mådde jätteilla. Jag mår väldigt illa. Idag glömde jag ta en postafen och det har jag verkligen märkt. Så får aldrig mer glömma ta det:P 

• Enenina

hehe förstår att du blir sugen. Det är ju så gött:) Tyvärr är mina slut nu:(  Jag tar en ½-1 postafentablett varje dag.

• Enenina
    Turvion skrev 2013-11-22 23:12:20 följande:
    Fia1: haha vad coolt, otroligt synkade måste vi vara haha!:) fast det med illamåendet inte är något roligt :/
    Såjävlaneggo: håller med till hundra procent:) verkligen bäst gruppen!
    Bara jag som började gråta när Jens fick åka ur idol ikväll?:s (hoppas jag inte spoilade något för någon som inte sett) menar, jag hejade inte på honom speciellt och skulle aldrig gråta för något sådant annars haha, måste vara hormonerna!
    jag har märkt att jag är väldigt känslig. lätt för att gråta. ja det måste vara hormonerna. 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014